به گزارش پارس به نقل از  فارس، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن و آنکارا در حال تلاش برای بستن کل مرز سوریه و ترکیه هستند تا از تردد اعضای داعش جلوگیری کنند.

 

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت قرار است به زودی تمام مرز ترکیه و سوریه مسدود شود تا داعش نتواند از این طریق جذب نیرو کند.

 
وی که با شبکه سی‌ان‌ان صحبت می‌کرد، گفت: «تمام مرز شمالی سوریه، در واقع 75درصد آن همین الان مسدود شده است. داریم با ترک‌ها وارد عملیاتی می‌شویم تا 95 کیلومتر باقی‌مانده را نیز مسدود کنیم.»
 
کری امروز هم گفته بود آتش‌بسی که در بیانیه مذاکرات وین در مورد سوریه پیش‌بینی شده، کمک شایانی به مبارزه با داعش خواهد کرد. 
 
کری گفت: «این یک گام فوق العاده بزرگ است. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، راه برای چیزهای بسیار زیادی باز خواهد شد. ما با احتمال عملی یک انتقال بزرگ برای سوریه، تنها چند هفته فاصله داریم و تصور نمی‌کنم که افراد زیادی متوجه این مسئله شده باشند، اما این یک واقعیت است.»
 
در نزدیک 5 سالی که از آغاز بحران در سوریه می‌گذرد، مرز ترکیه اصلی‌ترین معبر برای ورود نیرو و تجهیزات مخالفان و گروه‌های تروریستی به سوریه بوده است.
 
سال گذشته جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم اذعان کرد که ترکیه برای کنار زدن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه مرز خود را  بازگذاشته است.