به گزارش خبرنگار پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک روز پس از مرگ "جان داعشی" در سوریه، حمله تروریستی پاریس منجر به مرگ 129 نفر شد.

 

به گزارش دیلی میل، دیلی میل، منابع امنیتی اعلام کردند حمله تروریستی مرگبار در قلب پاریس می تواند انتقام سخت عناصر گروه داعش برای مرگ "جان داعشی،" جلاد بدنام این گروه باشد. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله خونین پاریس را بر عهده گرفت. حمله ای که لرزه بر تن مردم پاریس انداخت و خیابان های آن را به شهر ارواح تبدیل کرد. 

 

برخی افراد سودجو نیز شایعاتی در این خصوص در اینترنت منتشر کردند. به عقیده آنها، این حمله تروریستی که 129 کشته و بیش از 300 زخمی بر جای گذاشته است، انتقام گروه داعش به دلیل هلاکت "محمد اموازی" ملقب به "جان داعشی" در حملات ائتلاف آمریکاست. 

 

کارشناسان مبارزه با تروریسم نیز معتقدند با وجود اینکه برنامه ریزی چنین حادثه تروریستی به ماهها زمان احتیاج دارد، این حمله می تواند به دلیل هلاکت جلاد گروه داعش باشد.

 

به گفته مدیر مطالعات امنیت بین المللی در اندیشکده مبارزه با تروریسم  "آر یو اس آی،" تروریستها ورزشگاهی که "فرانوسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه در آن حضور داشت را هدف حمله قرار دادند. زیرا می دانستند وی در آنجا حضور دارد. 

 

جنگنده های فرانسه از سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور 93) مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داده اند. دو ماه پیش نیز فرانسه از انهدام یکی از پایگاه های آموزشی داعش خبر داد.

 

پنجشنبه گذشته مقامات آمریکا از هلاکت جان داعشی در سوریه خبر دادند. یک روز پس از هلاکت این عنصر داعشی، حادثه تروریستی پاریس رخ داد. جلاد بدنام داعشی در کویت متولد و در لندن بزرگ شد. اما در سال 2013 تصمیم گرفت برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه سفر کند. وی پیشتر در پیغامی ویدیویی تهدید کرده بود به زودی راهی انگلیس می شود تا سر کفار را از بدن جدا کند.