به گزارش پارس،   تسنیم به نقل از دیلی میل نوشت؛ کارشناسان نظامی مالزی بر این باورند که بوئینگ مفقود شده خطوط هواپیما مالزیایی طی مسیر خود با کاهش شدید ارتفاع توانسته است از دید رادارها محو شود.

طبق این گزارش مقامات مالزیایی بر این باورند که ارتفاع این هواپیما از ۴۵ هزار فوت به کمتر ۵ هزار پا کاهش یافته است و به این ترتیب در ادامه مسیر پروازی نامعلوم خود از دید رادارها پنهان شده است. این تغییر ارتفاع شدید هم به این خاطر انجام شده است تا علائم راداری گمراه کننده به سوی مراکز مراقبت پرواز ارسال کنند.

این کارشناسان بر این باورند که این هواپیما که در حال پرواز به سمت پکن بود پیش از کاهش شدید ارتفاع خود، با اوج گرفتن به ارتفاع ۴۵ هزاری فوتی که ۱۰ هزار فوت بیش از ارتفاع معمول است، رسیده است.

به گفته یک منبع نزدیک به مقامات نظامی مالزی، این مانور هوایی و تغییر سریع سقف پروازی عامدانه بوده و به منظور اجتناب از رویت در رادارها و محو شدن انجام شده است.

بر این اساس این هواپیما پس از کاهش شدید ارتفاع خود با حداکثر سرعت به سمت مقصد نامعلوم خود پرواز کرده است.

این فرضیات در شرایطی مطرح شده است که جستجوهای نفس گیر برای یافتن بقایای احتمالی این هواپیما در جنوب اقیانوس هند همچنان ادامه دارد.

در همین حال، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که تیم های جستجو در حال محدود کردن منطقه مورد جستجوی خود و تمرکز بر نقطة ای هستند که براساس برخی شواهد علائم رادیویی از هواپیما به دست آمده است. با این حال وی ابراز داشت علائم دریافتی احتمالا اشتباه بوده زیرا باتری های تأمین کننده انرژی دستگاه های ارسال کننده امواج در هواپیما فقط برای یک ماه دوام داشته و هم اکنون بیش از یک ماه از مفقود شدن این هواپیما می گذرد.