به گزارش پارس به نقل از فارس، اسماعیل لله گانی با اشاره به رای دادگاه اتحادیه اروپا برای بانک رفاه کارگران مبنی بر خروج آن از لیست تحریم ها، اظهارداشت: رای صادر شده به نفع بانک رفاه کارگران برای خروج از لیست تحریم های این اتحادیه بدوی بود، اما اتحادیه به آن اعتراض کرد.

وی با بیان اینکه ما مستندات خود را به دادگاه ارائه کرده ایم، افزود: اتحادیه اروپا مدعی است اقدامات بانک رفاه کارگران مشمول بخش هایی بوده که توسط این اتحادیه تحریم شده است و بانک هم مستندات خود را برای پاسخ به این ابهامات به دادگاه ارائه داده است.

رئیس هیئت مدیره بانک رفاه کارگران گفت: این اتحادیه به دادگاه اعلام کرده که بانک رفاه کارگران به دنبال دور زدن تحریم ها بوده و اقداماتی را در راستای کمک به فعالیت های هسته ای انجام داده است.

وی با بیان اینکه این ادعا موجب تحریم اغلب بانک های ایرانی شده است، تصریح کرد: ما با تقدیم اسناد به دادگاه اتحادیه اروپا سعی در رد این اتهام داریم.

لله گانی با بیان اینکه منتظر اعلام رای دادگاه هستیم، گفت: در صورتی که رای صادره قطعی شود، بانک رفاه کارگران از لیست تحریم های اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

به گزارش فارس، روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا اقدام به ارائه اسنادی علیه ۷ بانک و ۲ شرکت ایرانی ارائه کرده است. در حالی که دادگاه اتحادیه اروپا حکم بدوی برای خروج از تحریم های اتحادیه اروپایی صادر کرده، دادگاه عالی تجدید نظر اتحادیه اروپا تا صدور حکم نهایی، به صورت موقت، این شرکت ها را دوباره به لیست تحریم ها باز گردانده است.