به گزارش پارس به نقل از مهر، جمشید پژویان از برگزاری جلسه عصر امروز شورای رقابت با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خبرداد و گفت: متاسفانه به دلیل طولانی شدن جلسه امروز هیات دولت وزیر صنعت معدن و تجارت نتوانست در جلسه شورای رقابت حضور یابد.

رئیس شورای رقابت با بیان این که جلسه امروز در مورد قیمت گذاری خودرو بود افزود: در جلسه امروز یک سری از مسائل مربوط به قیمت گذاری خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نقطه نظرات وزیر صنعت در این زمینه مطرح و استماع شد.

وی تاکید کرد: مساله رصد کردن و تنظیم مقررات و قوانین و نظارت بر بازار خودرو امری مداوم است و شورا باید دائما اطلاعات جدید و شفاف در این زمینه داشته باشد.

پژویان خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد صالحی نیا معاون صنعت وزیر صنعت معدن و تجارت برای شفاف شدن اطلاعات در جلسات آتی شورا نیز حضور یابد و اطلاعات را به شورا ارائه دهد.

وی در مورد جمع بندی تصمیم گیری برای قیمت خودرو گفت: جمع بندی دستورالعمل قیمت گذاری خودرو شورای رقابت به قوت خود باقی است و قیمت هایی معقول است و اعتبار دارد که بر اساس این دستوالعمل بازنگری شده باشد و قیمت ها بر اساس آن باشد و اگر غیر از این چارچوب قیمت گذاری صورت گرفته باشد غیرقانونی است.

رئیس شورای رقابت گفت: شورای رقابت از وزارت صنعت درخواست کرد که اگر چنین مواردی مشاهده می کند باید به شورا اعلام کرده تا در نهایت از خودروسازان خواسته شود که قیمت هایی که بیش از قیمت های تعیین شده از مشتریان اخذ کرده اند به آن ها بازگردانند.

وی خاطر نشان کرد: اگر چنین تخلفاتی ادامه داشته باشد و اطلاعات آن به شورا ارائه شود شورا نیز طبق قانون مجازات هایی را اعمال خواهد کرد.