به گزارش پارس به نقل از دنیای اقتصاد، آن طور که جمشید پژویان رییس شورای رقابت در گفت و گو با « دنیای اقتصاد» عنوان کرد، در جلسه چهارشنبه گذشته، به دلیل کمبود اطلاعات موردنیاز در مورد هزینه های تولید خودروسازان، اعضای شورا بر سر فرمول قیمت گذاری به توافق نرسیدند و قرار شد این موضوع در جلسه این هفته، دوباره بررسی شود.


پژویان با بیان اینکه شورای رقابت، قیمت گذاری نمی کند، تاکید کرد: ما تنها فرمول مربوط به تعیین قیمت خودروها را اعلام می کنیم و تعیین قیمت ها بر عهده وزارت « صنعت، معدن و تجارت» است. به گفته وی، خودروسازان بخشی از اطلاعات مربوط به هزینه های تولید خود را به بانک مرکزی ارائه داده اند و اگر این آمار کامل شود و به تایید وزارت صنعت برسد، در جلسه چهارشنبه هفته جاری، فرمول قیمت گذاری نهایی خواهد شد. پژویان این را هم گفت که به احتمال زیاد، قیمت خودروها تا شنبه هفته آینده، روی سامانه ۱۲۴ قرار می گیرد.

گفته های رییس شورای رقابت در شرایطی است که وزیر صنعت هفته پیش اعلام کرد به دلیل استفاده خودروسازان از ارز آزاد، خودرو ارزان نمی شود. پس از این گفته وزیر بود که پژویان نیز اعلام کرد شورای رقابت در صورت محرز شدن استفاده خودروسازان از ارز آزاد، فرمول قیمت گذاری را تغییر خواهد داد. تا پیش از این، شورا ارز مبادله ای را در فرمول خود لحاظ می کرد و خودروسازان همواره نسبت به این موضوع اعتراض و عنوان می کردند که ارز مبادله ای نگرفته اند؛ بنابراین قیمت گذاری باید بر حسب نرخ آزاد ارز باشد. با توجه به اظهارات وزیر صنعت و رییس شورای رقابت، برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که با تغییر فرمول قیمت گذاری، قیمت برخی خودروها (به خصوص ارزبرها) افزایش یابد.