به گزارش پارس ، محمدرضا رضایی در گفت وگو با تسنیم با بیان این که جلسه هفته گذشته مجلس با آخوندی برگزار نشد، افزود: قرار است دوشنبه (۱۳ آبان ماه) خارج از جلسه کمیسیون عمران جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی داشته باشیم و نمایندگان درباره موضوعات مختلفی از جمله مسکن مهر صحبت کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که کمیسیون عمران مجلس چه نظری در رابطه با اجرای مسکن اجتماعی به جای مسکن مهر دارد، گفت: معتقدم که مسکن یک مقوله جدی و لازم برای مردم است و باعث ثبات امنیت روانی در جامعه می شود. متاسفانه ایراداتی به مسکن مهر وارد شد بدون آن که جایگزینی برای آن تعریف شود و به خاطر همین هم در حوزه ساخت و ساز مسکن شاهد رونق نیستیم.


وی با بیان این که وزیر راه و شهرسازی نقطه نظرات خاصی در مسکن دارد، ادامه داد: با این حال هنوز در اجرا چیزی ندیدیم و به نظرم این مسئله باعث عدم تعادل در عرصه و تقاضای مسکن می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: آخوندی بحث صندوق های پس انداز را مطرح کرد، این صندوق در طولانی مدت خوب است ولی در کوتاه مدت جوابگو نیست.


رضایی تصریح کرد: با این رویکرد وزیر راه و شهرسازی اگر نتوان گزینه جایگزینی برای مسکن مهر تعریف کنند کشور حتما با مشکل جدی روبرو خواهد شد.


وی با اشاره به این که ایراداتی به مسکن مهر وارد است، بیان کرد: اما اصل موضوع مسکن برای کشور مثبت بوده است، به هر صورت مردم حق داردند و دولت وظیفه دارد برای تامین مسکن مردم تدابیری بیاندیشد تا آنها به راحتی صاحبخانه شوند.


رضایی با اشاره به این که جامعه ایران به سمت پیری می رود، تاکید کرد: اگر می خواهیم جوانان را برای ازدواج تشویق کنیم، مسکن آنها را می خواهیم چگونه تامین کنیم؟ زوج های جوان که تازه ازدواج کرده اند پولی ندارند که در صندوق بگذارد، مگر این که دولت و بانک ها برای خانه دار شدن آنها کمک کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که مسکن مهر را باید به شکل و شمایل دیگری و با نظارت بیشتری همچون جانمایی ها و اصول فنی ادامه دهیم، افزود: مگر این که وزیر راه و شهرسازی بخواهد گزینه دیگری را تعریف کند تا مردم صاحبخانه شوند، البته تاکنون برنامه عملیاتی برای مسکن که قابلیت اجرا داشته باشد از آخوندی ندیده ایم.


رضایی تصریح کرد: در جلسه آتی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان مجلس از آخوندی می خواهیم برنامه ای برای بخش مسکن ارائه دهد.