به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عباس آخوندی یکماه پیش در نشست پیشنهادات شورای هماهنگی تشکل ها در خصوص برنامه های وزارت راه و شهرسازی از ممنوعیت تخصیص اعتبار به پروژه های مسکن مهر از سوی مجلس خبر داد و گفت: « در بودجه سال ۹۲ تمام اعتبارات مسکن مهر متوقف شده است و بانک مرکزی حق اعطای خط اعتباری مسکن مهر به هیچ بانکی را ندارد. »

این در حالی است که رئیس کمیسیون عمران مجلس در این رابطه به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: منابع اعتباری مسکن مهر همان منابع قبلی است. این منابع در بودجه مصوب است و کمیسیون عمران از بودجه سال ۹۲ نه چیزی کم و نه چیزی اضافه کرده است.

هاشمی در واکنش به این موضوع که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده مجلس تخصیص اعتبار به پروژه های مسکن مهر را متوقف کرده است، اظهار کرد: هرچه دولت داده تصویب کرده ایم، لذا این، مطلب واردی نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین در رابطه با برنامه های وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: آخوندی هنوز برنامه ای برای حوزه مسکن معرفی نکرده و ما همچنان منتظریم تا آخوندی برنامه های خود را در این بخش اعلام کند.

هاشمی با تاکید بر این که اساسا تاکنون برنامه ای از وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن ندیده ایم، تصریح کرد: امیدواریم آخوندی بر اساس قول قبلی، برنامه خود را برای این حوزه اعلام کند. پس از آن بررسی لازم در خصوص این برنامه در کمیسیون عمران مجلس انجام و درباره آن اظهارنظر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مشخصا تا امروز برنامه ای برای بحث تامین مسکن مردم به جز طرح مسکن مهر که جاری بوده و قرار است دولت یازدهم با پایبندی به تعهدات قبلی تا پایان کار آنرا ادامه دهد چیزی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای بخش مسکن ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: مسئولان وزارت راه گفته اند که ما مسکن مهر را بازنگری می کنیم و طرح جدیدی را همراه با پیشنهادات جدید و بدون معایب موجود ارائه خواهیم کرد.

هاشمی با تاکید بر این که کمیسیون عمران مجلس همچنان منتظر این طرح است در پاسخ به این پرسش که طرح مذکور چه زمانی به مجلس ارائه می شود، گفت: به هر حال باید قاعدتا با سرعت این طرح را به ما بدهند تا قبل از آذرماه که بررسی بودجه توسط مجلس آغاز می شود این موضوع را رسیدگی کنیم، در غیر اینصورت نمی توان بودجه ای را برای سال آینده منظور کرد.