به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رسول کوهستانی پزوه - مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرکی گمرک ایران - گفت: از زمان واگذاری مسئولیت تعیین ارزش کالاهای صادراتی به گمرک (دی ماه ۱۳۹۱) تاکنون ۱۷۵۹ قلم کالای صادراتی از سوی کارگروه تعیین ارزش گمرکی ارزش گذاری و به گمرک های اجرایی ابلاغ شده است.

وی به روز رسانی و تعیین دقیق ارزش کالاهای صادراتی را از مهمترین وظایف کارگروه تعیین ارزش گمرکی دانست و با اشاره به تصویب و ابلاغ شیوه نامه کاری این کارگروه اظهار کرد: اتحادیه ها، تشکل ها و انجمن های تخصصی مربوط و صادرکنندگان می توانند با تکمیل فرم های مربوط و ارائه مدارک و مستندات، به روزرسانی و تعیین ارزش کالاهای صادراتی خود را درخواست کنند.

وی افزود: اعلام قیمت های عمده فروشی کالا در بازار داخلی، قیمت های بین المللی کالا به همراه مستندات مربوط از جمله مدارک و مستندات موردنیاز در تعیین ارزش گمرکی کالاهای صادراتی است.

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرکی با تشریح نحوه ارزش گذاری گروه های مختلف کالایی از جمله محصولات صنعتی، نفتی، پتروشیمیایی، غذایی، خدمات فنی و مهندسی و… تاکید کرد، در حال حاضر ارزش انواع ماکارونی، سالامبور و وت بلو و فرش ماشینی به روزرسانی و تعیین ارزش شده است.

وی یادآور شد: فایل جدید ارزش کالاهای صادراتی ششم مهرماه امسال از طریق پرتال گمرک برای گمرک های اجرایی و صادرکنندگان قابل دسترسی و بهره برداری است.