به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آمارهای رسمی جدید نشان داد که نرخ بیکاری در منطقه یورو از ۱۲.۲ درصد در ژوئن به ۱۲ درصد در ژوییه و اوت کاهش یافت که هرچند اندک بوده اما نخستین کاهش از اوایل سال ۲۰۱۱ به این سو محسوب می شود.

طبق گزارش سازمان آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) ، شمار کلی بیکاران در ۱۷ کشوری که از یورو استفاده می کنند، ۱۶ هزار نفر در اوت نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت و به ۱۹.۱۷ میلیون نفر رسید اما بر مبنای سال به سال، شمار بیکاران در فاصله اوت سال ۲۰۱۲ تا اوت امسال، ۸۹۵ هزار نفر افزایش یافته است.

لازلو آندور، کمیسر امور اشتغال اتحادیه اروپا در این باره گفت: این آمار به ما یادآوری می کنند که احیای اقتصادی قوی هنوز تحقق نیافته است.

وی با اشاره به آمار کل اتحادیه اروپا که متشکل از ۲۸ کشور از جمله کرواسی جدیدالورود است، اظهار کرد: ما هنوز ۲۶.۵ میلیون بیکار اروپایی داریم که ۵.۵ میلیون نفر آنها پایین ۲۵ سال سن دارند.

نرخ بیکاری در سراسر اتحادیه اروپا تغییر نکرد و برای چهارمین ماه پیاپی ۱۰.۹ درصد بود. در مقابل نرخ بیکاری در آمریکا از ۷.۴ درصد در ژوییه به ۷.۳ درصد در اوت رسید.

با این همه بن مه، اقتصاددان" کپیتال اکونومیکس" اظهار کرد که آمار اشتغال اتحادیه اروپا نشانه های بیشتری از احیای بازار کار فراهم می کند.

وی تداوم احیا در ماه های آینده را پیش بینی کرد اما با اشاره به ضعیف ماندن رشد اقتصادی این منطقه، روند احیا را تدریجی ارزیابی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اخبار مثبتی در مورد بیکاری جوانان ۱۶ تا ۲۵ ساله منتشر شد که بر اساس آنها، بیکاری جوانان در منطقه یورو در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۲ هزار نفر کاهش یافت و به ۳.۴۵ میلیون نفر رسید و به میزان ۱۲۳ هزار نفر در اتحادیه اروپا کاهش یافت و به ۵.۴۹ میلیون نفر رسید.

با این همه بیکاری جوانان با در نظر گرفتن نرخ ۲۳.۷ درصد در منطقه یورو و ۲۳.۳ درصد در اتحادیه اروپا در اوت نسبت به ۲۳.۸ و ۲۳.۴ درصد در ژوییه، هنوز بسیار بالا مانده است.

معضل بیکاری جوانان در یونان و اسپانیا نسبت به کشورهای اروپایی دیگر وخیم تر بوده و نرخ بیکاری این گروه سنی در این دو کشور به ترتیب ۶۱.۵ و ۵۶ درصد در ماه اوت بود.

اتریش با ۴.۹ درصد پایین ترین نرخ بیکاری را در میان کشورهای اروپایی در ماه اوت داشت و پس از آن آلمان با ۵.۲ درصد قرار گرفت. بالاترین نرخ بیکاری با ۲۷.۹ درصد، به یونان تعلق داشت که دو بار تحت نجات مالی قرار گرفته و آخرین آمارش مربوط به ژوئن هستند و پس از آن اسپانیا با ۲۶.۲ درصد بود.