به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در جریان معاملات روز دوشنبه بورس تهران، روند حرکتی شاخص بورس ادامه یافت و دماسنج بازار سرمایه با ۳۹۱ واحد افزایش مواجه شد.

البته در بازار امروز از شدت پر شتاب بورس و روند سنگین تقاضا کاسته شد و شرکتها با روندی منطقی به رشد خود ادامه دادند و موجب رسیدن دماسنج بازار سرمایه به سطح ۶۵ هزار و ۷۲۰ واحد شدند.

در بازار امروز نمادهای پتروشیمی، پالایشگاهی، فلزی و معدنی مثبت شده و شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارکه، چادرملو، مخابرات، گل گهر، توسعه معادن و فلزات، پالایشگاه تبریز، پتروشیمی خارک و فناوران بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.

همچنین در بازار امروز جدال سنگین بین خریداران و فروشندگان در نمادهای بانکی مشاهده شد و خریداران سعی کردند در حداقل قیمت ممکن مانع تشکیل صف فروش برای بانکهای سینا، صادرات، ملت و پاسارگاد شوند اما با این حال در بازار امروز تمام سهام شرکتهای بانکی و نیز خودرویی با روند منفی مواجه شدند. به طوری که بانکهای ملت، پاسارگاد، صادرات، تجارت، اقتصاد نوین به همراه نفت و گاز پارسیان و ایران خودرو با افت قیمتی خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز کشتیرانی، پتروشیمی فناوران، پالایشگاه بندرعباس، معادن بافق، گل گهر، هلدینگ خلیج فارس و صنعتی بارز از بهترین تقاضای خرید و سایپا، بیمه دانا، مپنا، ایران خودرو، ایران ترانسفو، سرمایه گذاری سایپا و گروه بهمن از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

همچنین در بازار امروز بیش از ۶۳۰ میلیون سهم به ارزش ۳۴۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی شد.