به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رئیس اتحادیه مرکزی مرغداران میهن از عدم ممنوعیت صادرات تخم مرغ و توزیع ۲۰۰ هزار تن نهاده در هفته جاری خبر داد و گفت: قیمت ۴۲۵۰ تومان برای تخم مرغ یک قیمت توافقی بوده و برای کاهش التهاب بازار این تصمیم اتخاذ شد.

هدایت اله اصغری در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت ۴۲۵۰ تومان برای هر کیلو تخم مرغ با توجه به هزینه های تمام شده تولید مناسب است، اظهار داشت: بر اساس تصمیم جلسه امروز برای تعیین قیمت تخم مرغ و حل مشکل نهاده تشکیل شد، قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴ هزار تومان و برای مصرف کننده ۴۲۵۰ تومان تعیین شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این قیمت مورد پذیرش تولید کنندگان است، گفت: بالاخره این نرخ یک قیمت توافقی و به نوعی مدیریتی است و قرار شد برای کاهش التهاب در بازار و کمک به مصرف کننده با این قیمت توزیع شود، تولید کنندگان نیز این قیمت را پذیرفتند. همچنین در این بین قرار است برای نهاده نیز ارز ۱۲۲۶ تومان اختصاص پیدا کند.

رئیس اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در واکنش بهممنوعیت صادراتی تخم مرغ بیان کرد: صادرات تخم مرغ ممنوع نشده بلکه تنها قرار است محدودیت هایی برای صادرات در نظر گرفته شودو دلیل این محدودیت در صادرات نیز تأمین نیاز داخل است و بر همین اساس قرار شده میزان صادرات که حدوداً ۱۵ هزار تن است از صادرات به سمت بازار هدایت شود.

اصغری با تأکید بر اینکه صادرات تخم مرغ ممنوع نشده بلکه صادرات آن مدیریت شده و محدود انجام می شود، خاطر نشان کرد: قرار است نهاده نیز به مرغداران به میزان خوبی توزیع شود که در مرحله نخست نیز مقرر شده در هفته جاری ۲۰۰ هزار تن نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام توزیع شود.

وی در پاسخ به این سؤال که مرحله بعدی توزیع نهاده چه زمانی خواهد بود، ادامه داد: هدف شرکت پشتیبانی امور دام تنظیم بازار است بنابراین این اگر با ۲۰۰ هزار تنی که قرار است این هفته توزیع شود بازار تا حدی تنظیم شود، در مرحله بعدی میزان نهاده کمتر از ۲۰۰ هزار تن باشد ولی اگر تنظیم نشود امکان توزیع بیش از ۲۰۰ هزر تن نیز در مرحله بعدی وجود دارد.