به گزارش پارس به نقل از مهر، علی ربیعی در هشتمین جشنواره تعاونی های برتر با بیان اینکه در مکانیسم های ارتباطی مشکل داریم و در ارتباط با بدنه تعاونی ها موانعی وجود دارد، گفت: دولت تدبیر و امید، امیدش به حمایت تعاونی ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امسال کمتر از ۵۰ درصد درآمدهای دولت محقق می شود، رشد اقتصادی کشور را منفی دانست و اظهار داشت: در شرایط رکود همراه با تورم قرار داریم. ربیعی ادامه داد: در این شرایط راهی بجز اتکا به مردم و نهادهای مردمی نداریم و باید به توانمندی جامعه تکیه کنیم. حجم نقدینگی در ۱۰ سال حداقل ۱۰ برابر شده است و اگر بتوانیم نقدینگی در دست مردم را عرصه تولید بیاوریم می توان از بحران های ناشی از تحریم های ظالمانه عبور کرد و آنها را کم اثر نمود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در توسعه فرهنگ تعاون در جامعه دچار مشکل هستیم و برخی تعاونی ها را یک بخش تزئینی در اقتصاد می دانند. توانمندی های تعاون حتی به نخبگان هم نشان داده نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از مسائل موجود در تعاونی ها ناراحت هستم، افزود: بعد از اتمام انتصابات وزارتخانه و زیرمجموعه آن به تعاون خواهم پرداخت و در این بخش ما نیاز داریم تا ادبیات جدیدی را تولید کنیم.

ربیعی با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید برای کسی که حتی یک شغل ایجاد کند احترام قائل است، گفت: روحیه تعاون امروز در ایران دارای وضعیت خوبی نیست و در توسعه تعاونی ها حتی از برخی کشورهای سرمایه داری نیز عقب هستیم.

وی با بیان اینکه به شوخی به معاون اول رئیس جمهور گفتم که دوست دارم اسم وزارتخانه تحت مدیریتم به وزارت عدالت اجتماعی تغییر کند، عنوان کرد: توانمندسازی مدیران تعاونی ها، رفع مشکلات تامین مالی و حذف شبهه تعاونی های دولت ساز در کنار فعال سازی بنگاه های تعاونی در حال اجرا یا نیمه کاره باید مد نظر قرار گیرد و من این موارد را در برنامه هایم دنبال می کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زمینه اشتغال در تعاونی ها نیاز به شناسایی دارد تصریح کرد: وزارتخانه حق مهندسی کردن در فعالیت تشکل های کارگری، کارفرمایی و تعاونی را ندارد و باید نقش باغبانی داشته باشد.