به گزارش پارس ، قاسم نوده فراهانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در گام اول دولت به دنبال ایجاد تحول در وضعیت معیشتی خانواده است که این برنامه به دلیل ارتباط نزدیک با بازار باعث شده شورای اصناف همکاری تنگاتنگی با دولت داشته باشد.

وی تصریح کرد: در برنامه های اولیه این طرح دولت و شورای اصناف به دنبال ایجاد توازن و تحول در وضعیت معیشت خانواده است که در این باره باید نگاه اساسی به تامین کالاهای اساسی و مصرفی خانواده و توجه به سلامت و بهداشت خانواده ها وجود داشته باشد.

رییس شورای اصناف افزود: احتمال دارد برنامه ۱۰۰ روزه در مدت ذکر شده به طور کامل انجام نشود اما حرکت در مسیر این برنامه گام بلند و مثبتی برشمرده می شود.

نوده فراهانی یادآور شد: در این میان توجه به نحوه ی خدمات، ارتقای کیفیت کالا و خدمات و کاهش قیمت محصولات جزو برنامه های اساسی به شمار می آیند و در همین رابطه برنامه های بازرسی و نظارت در این ایام تشدید خواهد شد.

عدم مدیریت صحیح عامل اصلی گرانی است

وی تاکید کرد: مشکل اساسی در نوسان قیمت، کمبود کالا نیست بلکه مشکل اساسی در چند وقت گذشته در کنار تحریم ها بحث اعمال مدیریت های غیرکارشناسی بوده است.

رییس شورای اصناف در پاسخ به این سوال که در چند روز گذشته صحبت هایی از سوی واحد های صنفی سطح شهر مبنی بر افزایش قیمت محصولات به ویژه افزایش قیمت مرغ بر سر زبان ها بوده است، گفت: از چند سال گذشته ایجاد جو روانی در کشور بسیار متداول شده است و کسانی که صاحبان کالا و ذی نفعان کالا به حساب می آیند با ایجاد جو روانی قبل از عرضه ی کالا باعث بالا رفتن قیمت و سودآوری بیشتر برای خود شده اند.

نوده فراهانی خاطرنشان کرد: بحث های افزایش قیمت در چند ماه اینده کاملا بی اساس بوده و این موضوع با روال فعلی رخ نخواهد داد.

وی عامل اصلی این موضوع عل را تاثیر پذیری مردم و ضعف مدیریتی دانست.

ذخیره سازی کالای ایرانی ها ۱۵۰ برابر کشورهای دیگر است

رییس شورای اصناف درباره ی فرهنگ ذخیره سازی در ایران گفت: خانواده های ایرانی ۱۵۰ برابر دیگر کشور ها کالا و مواد اصلی را در خانه ذخیره می کنند و این کار بدون توجه به تازه خوری، با کیفیت خوری و اقتصاد خانواده صورت می پذیرد.

نوده فراهانی در پایان گفت: با دولت فعلی در تعامل هستیم تا معضلات عدم ثبات قیمت، عدم امنیت کالایی، عدم میزان مصرف منطقی در بین خانواده های ایرانی رفع شود.