به گزارش پارس ، علیرضا ملکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل تفاوت قیمت دام در ایران با کشورهای همسایه انگیزه خوبی برای خروج غیر قانونی دام ایجاد شده است که این موضوع در چند ماه آینده باعث نگرانی خواهد شد.

وی بیان کرد: در ماه های آینده عید قربان و ایام ماه محرم را در پیش خواهیم داشت که در این ایام حجم مصرف دام به شدت افزایش خواهد یافت.

ملکی یادآور شد: در چند ماه گذشته به دلیل فصل مناسب دام از ورود گوشت های وارداتی جلوگیری شد اما در حال حاضر برای ثبات بازار به دنبال واردات گوشت با ارز ۱۲۲۶ تومانی هستیم که رییس جمهور نیز با این موضوع همراهی کرده اند.

او درباره قیمت دام زنده گفت: قیمت هر کیلو دام زنده ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۱ هزار تومان است که این قیمت کاملا غیر منطقی است و اگر قیمت کمتری برای دام در نظر گرفته شود دامدار متضرر خواهد شد.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی درباره راهکار کاهش قیمت دام گفت: باید نهاده های دامی با قیمت کمتری به دست دامدار رسد.

او درباره خروج دام گفت: خروج دام به صورت گله ای است و حجم اعظم آن با خریداری از دام های تهران و قم صورت می گیرد.

ملکی همچنین درباره قیمت گوشت گرم داخلی گفت: هر کیلو گوشت گوسفندی بدون دنبه مرغوب ۲۳ هزار تومان تحویل مغازه دار و هر کیلو گوشت شقه گوسفندی ۲۶ هزار تومان تحویل مصرف کننده می شود.

وی ادامه داد: هر کیلو گوشت چرخ کرده مخلوط گوساله و گوسفند ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان برای مصرف کننده تمام می شود که پیشنهاد می شود مصرف کننده این نوع گوشت چرخ کرده را مورد استفاده قرار دهد.

ملکی همچنین درباره واردات گوشت بیان کرد: واردات گوشت از کشوهای استرالیا و پاکستان در حجم محدود صورت می گیرد.

وی یادآور شد: قیمت عرضه گوشت در نمایشگاه های پاییزه بنا بر عرضه و تقاضا و وضعیت بازار در آن زمان تعیین می شود که پیش بینی می شود اگر قیمت گوشت بالا باشد قیمت مناسب و منطقی برای شکست قیمت بازار تعیین شود تا گوشت هر چه سریع تر به دست مصرف کننده برسد.