به گزارش پارس ، داریوش پاک بین به خبرنگار ایسنا، گفت: ثبات بازار سرمایه، حفظ حقوق سهامداران، آموزش و ترویج فرهنگ سهامداری و رشد ارزش سبد سهام شرکتها یک امر ضروری است.

وی از نهایی شدن دستورالعمل ورود شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت به بازار سرمایه خبر داد و در مورد آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت، اظهار کرد: شورای تخصصی اصل ۴۴ در آخرین جلسه خود دستورالعمل ورود شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت به بازار سرمایه و معاملاتی شدن آن را نهایی کرد.

پاک بین با اشاره به آزادسازی خرید و فروش ۱۳ درصد سهام عدالت برای معامله در آینده نزدیک خاطر نشان کرد: انجام این کار به پیش نیازها و اقدامات مقدماتی در بورس، فرابورس، سازمان خصوصی سازی و شرکتهای سرمایه گذاری نیاز دارد.

رییس اتحادیه تعاونی های سهام عدالت کشور ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح به شکل پایلوت در دو استان کشور آغاز شده به تدریج همه شرکتهای سرمایه گذاری را در برگرفته و وارد بورس کند.

وی همچنین پیش بینی کرد که در آینده نزدیک سهام عدالت معاملاتی شود و گفت: برای این کار باید قیمت سهام کارخانه های واگذار شده قطعی شود و افزایش سرمایه بعضی از شرکتهای سرمایه گذاری و تعاونی اتفاق بیفتد.

پاک بین با تاکید بر رعایت قواعد خرید و فروش سهام عدالت از سوی مدیران سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: حفظ حقوق سهامداران، ثبت بازار سرمایه، آموزش و ترویج فرهنگ سهامداری و تداوم و رشد ارزش سبد سهام شرکتها امری ضروری است.