به گزارش پارس ، محمد رحیم احمد وند در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی به عنوان نخستین شرکت وارد فرابورس خواهد شد، اظهار داشت: نباید کارها با عجله انجام شود و سهام دیگر شرکت های سرمایه گذاری باید در زمان منطقی و به تناسب اقساط پرداخت شده، آزاد سازی شوند.

وی ادامه داد: آزاد سازی سهام عدالت و قابل معاملاتی شدن آن نیازمند زمان زیادی نیست و فقط باید گزارش انجام کار به وزیر جدید اقتصاد اقتصاد ارائه شود، تا نظر ایشان درباره سازوکار آن اعمال شود.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال که در زمینه فرهنگ سازی چه اقداماتی صورت خواهد گرفت، گفت: در زمینه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، نحوه معاملات، خرید و فروش و فرآیند آن پس از دریافت نظر وزیر اقتصاد به مردم عزیز ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته به نگرانی ها پاسخ خواهیم داد، خاطرنشان کرد: دو محور اصلی حفظ حقوق سهامداران که دچار نوسان نشود و اینکه بازار سرمایه ثبات خود را حفظ کند، مورد توجه است و برنامه ریزی های نیز در این باره صورت گرفته است.

احمد وند با اشاره به اینکه همه ارکان و رده ها باید در زمینه اطلاع رسانی به مردم درباره این فرآیند کمک کنند، گفت: در این زمینه باید همه در جریان کار باشند، تا از دغدغه و نگرانی ها نسبت به فرآیند آن کاسته شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقدمات کار فراهم شده گزارش اقدامات صورت گرفته به اطلاع وزیر اقتصاد می رسد و چنانچه ایشان نظر اصلاحی نداشته باشند، آزاد سازی سهام عدالت با این روال کار ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور در پاسخ به این سؤال که چه زمانی معاملات سهام عدالت نهایی خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: پس از طی مراحل پایانی در زمان معقولی آزاد سازی سهام عدالت عملیاتی شود.

در حال حاضر ۴۵ میلیون ایرانی سهام عدالت به ارزش اسمی هر سهم یک میلیون تومان دارند، که قرار است با مصوبه هیات عالی واگذاری در مرحله اول سهام شرکتهای سرمایه گذاری استانی عدالت به تناسب اقساط پرداخت شده آزاد سازی و تا شهریور وارد فرابورس شوند.