به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در ابتدا خوانساری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خطاب به وزیر پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی باید بینش اقتصادی داشته و به بخش خصوصی اعتقاد و اعتماد داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان و این درحالی است که در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تحقق یافته است.

خوانساری با بیان این که اگر قرار باشد وزیری چشم به بودجه دولت باشد نمی تواند بدهی پیمانکاران بخش خصوصی را پرداخت کند گفت: وزیر اقتصادی دولت یازدهم باید این اعتقاد را داشته باشد که بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد کشور است از این رو بیشتر استراتژیکی فکر کرده و کمتر به بحث های حاشیه ای بپردازد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خطاب به آخوندی وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این که وی هم در بخش خصوصی حضور داشته و هم مشاوره های زیادی را به اتاق های بازرگانی ایران و تهران داده است تصریح کرد: لذا وی یکی از بهترین گزینه ها برای تصدی گری در این وزارتخانه بوده و اتفاقی که در چند سال گذشته رخ داد و بسیاری از مدیران دولتی به اتاق های بازرگانی آمدند باعث شد بخش خصوصی را شناخته و اکنون مجددا با این شناخت آماده تصدی گری در سمتهای دولتی هستند.

خوانساری با بیان این که بزرگترین مشکل تامین اعتبار برای پروژه های نیمه تمام است تصریح کرد: با این بودجه دولتی امکان سامان دادن به پروژه های نیمه تمام کمتر وجود دارد.

به گفته وی، مهمترین ویژگی آخوندی بینش اقتصادی او بوده و تنها یک مدیر اقتصادی است که می تواند مشکلات به وجود آمده را حل کند.
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که حدود شش تا هفت درصد از تولید ناخالص ملی به بخش حمل ونقل اختصاص دارد، گفت: افزایش سهم حمل ونقل در تولید ناخالص باید مدنظر قرار گیرد تا سرمایه گذاری داخلی و خارجی رشد کند.

به گزارش ایسنا، این برنامه با یک ربع تاخیر آغاز شد و خوانساری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در این باره بیان کرد که وزیر پیشنهادی دولت یازدهم اشتباها به جای اتاق بازرگانی تهران به اتاق بازرگانی ایران رفته است.