به گزارش پارس ، مجتبی فراهانی - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت - در گفت وگو با ایسنا، درباره ی آخرین آمار تخلفات با توجه به پایان طرح ضیافت اظهار کرد: از ابتدای طرح ضیافت ویژه ماه رمضان تا امروز حدود ۹۰۰ هزار بازرسی انجام شده است.

وی ادامه داد: از میان بازرسی های انجام شده ۶۹ هزار و ۵۰۰ پرونده تشکیل شده است.

فراهانی با بیان این که ارزش پرونده های تشکیل شده بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: هم چنین ۳۲۰۰ گشت مشترک با تعزیرات حکومتی در این میان انجام شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در پاسخ به این سوال که بیشترین میزان تخلفات مربوط به چه کالاهایی بوده است، تصریح کرد: بیشترین تخلفات مربوط به بازار میوه، سبزیجات نظیر گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز و مواد پروتئینی بوده است.

فراهانی درباره ی بازرسی های انجام شده برای کنترل قیمت تخم مرغ در بازار اظهار کرد: در مورد تخم مرغ هفت هزار و ۹۱۶ مورد بازرسی داشته ایم.

وی از افزایش قیمت تخم مرغ و مرغ در یک مقطع زمانی خبر داد و تصریح کرد: به بازار تخم مرغ ورود پیدا کرده و با افزایش قیمت آن برخورد کردیم.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با تاکید بر این که تشکیل پرونده های تخلف از افزایش قیمت تخم مرغ جلوگیری کرد، گفت: همچنین در یک مقطع زمانی نزدیک بود قیمت مرغ افزایش یابد که بازرسان ما از انجام هرگونه تخلف جلوگیری کردیم.

فراهانی در پایان بیان کرد: در مورد هر نوع کالایی قیمت های قبلی ملاک عمل بازرسین سازمان حمایت است و بازرسان ما به خصوص در سطح عمده فروشی ها برای جلوگیری از تخلف حضور دارند.