به گزارش پارس به نقل از فارس، ایوب ایرانی فام صبح امروز در حاشیه جلسه بررسی خرید تضمینی گندم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پرداخت هزینه خرید به کشاورزان به‎ روز بوده و شعب بانک سپه در سراسر استان موظف به واریز آن به حساب کشاورزان هستند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سطح استان روند بهتر از قبل شود، افزود: در چند روز گذشته استقبال بیشتری از سوی کشاورزان برای تحویل گندم به مراکز دولتی می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه قبلاً خرید گندم دوروم و نان به ترتیب به قیمت ۷۵۰ و۷۲۰ تومان بوده که با افزایش۸۰ تومانی به ۸۳۰ و ۸۰۰ تومان رسیده است اضافه کرد: سال گذشته اکثر کشاورزان محصول خود را به بخش خصوصی تحویل دادند اما امسال از بخش دولتی استقبال بهتری می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ مراکز خرید گندم اعم از سیلوهای دولتی، خصوصی و با مباشرت سازمان تعاون روستائی آغاز شده است افزود: با عنایت به اینکه امسال بارندگی در سطح استان نسبتاً خوب بوده و با توجه به میزان زمین های زیرکشت زراعی پیش بینی می شود بیش از سال گذشته از مزارع استان گندم برداشت شود.

وی با بیان اینکه تمامی سیلوها و مراکز خرید به طور شبانه روزی آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند، ادامه داد: از کشاورزان عزیز می خواهیم گندم های مازاد بر نیاز خود را به نزدیک ترین مراکز خرید تحویل داده تا ضمن صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل از تسهیلات پرداخت به موقع و نقدی وجه کالای تحویلی برخوردار شوند.