به گزارش پ ارس به نقل از فارس، معاملات قراردادهای سکه آتی طلا با توجه به کاهش شدید قیمت دلار و سکه در بازار نقدی و همچنین برخی اخبار غیراقتصادی مثبت درباره تحریم ها موجب شد، تا با کاهش قیمت مواجه شود.

براساس این گزارش قرارداد سکه آتی طلا تحویل مردادماه با حجمی نزدیک به یک هزار و ۱۴۵ قرارداد با کاهش ۴.۸ درصدی به یک میلیون و ۱۲ هزار تومان رسید.

همچنین قرارداد سکه آتی طلا تحویل شهریورماه نیز با کاهش حداکثری در آخرین قیمت با ۶ هزار تومان اختلاف با سررسید مردادماه یک میلیون و ۱۸ هزار تومان دادوستد شد؛ حجم این قرارداد ۴ هزار و ۸۴۵ قرارداد بود.

به گزارش فارس؛ قرارداد تحویل مهر ماه نیز از این کاهش قیمت مستثنی نبوده و با حداکثر کاهش یک میلیون و ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش گذاری شده است؛ حجم این قراردادها یک هزار و ۲۳۴ هزار مورد بود.

قرارداد آتی سکه طلا تحویل آبان ماه نیز با حجم نزدیک به ۳ هزار و ۳۰۰ قرارداد و با کاهش قابل توجه قیمت یک میلیون و ۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

بنابر این گزارش تمام سررسید های امروز سکه آتی به زیر یک میلیون و ۶۰ هزار تومان رسیدند و در صورت تداوم این کاهش ها کمتر از یک میلیون تومان هم قیمت گذاری خواهد شد.