به گزارش پارس ، مصطفی معینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه روزانه ۲۰ تا ۲۵ قطار از تهران به مشهد می رود، اظهار کرد: در حال حاضر در مسیر تهران - مشهد ۵۰ ایستگاه داریم که با ایجاد ایستگاه های میانی به ۱۵۰ ایستگاه افزایش می یابد و با اجرای این طرح تعداد قطار های بیشتری در این مسیر حرکت خواهند کرد.

معینی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه در قالب اعتبار ۴۰ میلیون یورویی پروژه سیستم خودکار کنترل قطار (ATC) تهران - مشهد است، یادآور شد: تراک بندی محور تهران- مشهد، بافق- بندرعباس و دورود - اندیمشک از پروژه های مهم در دست حال اجرای راه آهن است.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن خاطر نشان کرد: با انجام پروژه تراک بندی که سیستم کنترل قطار را به همراه خود دارد، ایمنی و ظرفیت در مسیر افزایش می یابد و امکان اعزام چند قطار متوالی در یک بلاک به وجود می آید که این امر موجب افزایش ظرفیت خطوط ریلی می شود.

یادآور می شود؛ سیستم خودکار کنترل قطار (ATC) در مسیر تهران - مشهد تا دو ماه آینده افتتاح می شود که موجب ایمنی و اطمینان بیشتر سیر و حرکت خواهد شد. سیستمی خودکار جهت نظارت بر رعایت سرعت ایمن توسط لکوموتیوران است.

بخشی از تجهیزات سیستم کنترل قطار در طول خط و بخش دیگری درون لکوموتیو نصب می شود که اجازه تعدی از سرعت مجاز را به لکوموتیوران نمی دهد و در صورت افزایش سرعت غیر مجاز، سرعت قطار را کاهش می دهد.