به گزارش پارس ، علی اصغر موسوی در گفت وگو با اقتصادپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: باغات خرما هم اکنون در وضعیت مطلوبی به سر می برند، ولی احتمالا تولیدات سال جاری خرما به ماه مبارک رمضان نمی رسد.

وی، دلیل این موضوع را قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در تیرماه عنوان کرد و افزود: خرما، نوعی میوه است که از خاصیت بسیار فراوان و اثبات شده ای برخوردار است.

دبیر انجمن خرما، مصرف سرانه خرما در ایران را ۲ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این میزان مصرف در حالی در ایران وجود دارد که در کشور عربستان مصرف سرانه خرما ۵/۷ کیلوگرم است.

موسوی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که ایران برای تولید خرما دارد، ما معتقدیم که ما جزو یکی از کشورهایی هستیم که سالانه می توانیم ۷۰ میلیون تن خرما تولید کنیم؛ چراکه بیشتر استان ها از توانایی کشت خرما برخوردار هستند.

وی متذکر شد: در صورتی که روی تولید خرما تمرکز بیشتری وجود داشته باشد، سوددهی آن بیشتر و اشتغالزایی خواهد شد.

دبیر انجمن خرما در ادامه درباره نرخ خرما در بازار عنوان کرد: سودجویان هر کیلوگرم خرما را ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان از کشاورزان می خرند، اما این خرما با قمت هر کیلوگرم ۸۰۰۰ تومان به فروش می رسانند.

موسوی با انتقاد از نبود نظارت در بازار، متذکر شد: نرخ های فعلی خرما در بازار کاذب است و ما پیش بینی می کنیم بعد از ماه مبارک رمضان قیمت ها کاهش پیدا کند.