به گزارش پارس ، علیرضا ضیغمی در گفت و گو با تسنیم، اظهار داشت: عرضه بنزین یورو ۴ که در کلانشهر تهران آغاز شده با اولویت دیگر کلانشهرهای کشور توسعه می یابد.

وی افزود: عرضه بنزین با استاندارد یورو ۴ پس از کلانشهرها در جایگاههای برون شهری پرتردد و دیگر مراکز استانها گسترش می یابد و پس از آن در تمامی شهرهای کشور بنزین با استاندارد اروپایی جایگزین بنزین معمولی فعلی می شود.
معاون وزیر نفت حداقل زمان مورد نیاز برای تحقق این عرضه سراسری را حدود ۶ ماه عنوان کرد و گفت: پس از بهره برداری از طرح توسعه پالایشگاه لاوان، طرح توسعه پالایشگاه های تبریز، اصفهان و بندرعباس در آینده نزدیک محقق می شود که این طرح های توسعه ای پالایشگاهی تأثیر به سزایی در افزایش تولید و توسعه عرضه بنزین یورو ۴ دارند.

به گزارش تسنیم، هم اکنون برخی جایگاههای منتخب در سطح شهر تهران میزبان عرضه بنزین با استاندارد یورو ۴ شده اند و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حال تکمیل ذخیره سازی این فرآورده نفتی برای تحت پوشش قراردادن تمامی نیاز مصرف استان تهران با عرضه سراسری بنزین یورو ۴ در تمامی مبادی عرضه سوخت مایع این استان است.

پس از تهران، شهرهای کرج، مشهد، اصفهان، تبریز، اراک، شیراز و قم در برنامه قرار دارند و پس از آن دیگر شهرهای کشور شاهد عرضه بنزین یورو ۴ خواهند بود.