به گزارش پارس ، یوسف آرمودلی در گفت وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چه میزان مجوز تولید برق از نیروگاه های بادی بخش خصوصی صادر شده است، افزود: مجوز صدور تولید برق از نیروگاه های بادی دائم در حال تغییر است و حتی در برخی موارد انصراف از سوی بخش خصوصی را نیز شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز احداث ۱۲ هزار مگاواتی نیروگاه بادی برای بخش خصوصی صادر شده است اما متاسفانه بخش خصوصی به خاطر مسائل مالی و عدم اخذ وام از بانک ها نمی توانند توربین های مورد نظر را خریداری کنند.

آرمودلی با بیان اینکه ساخت توربین در داخل کشور توسط مپنا آغاز شده است تاکید کرد: عدم استقبال از سوی بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه بادی علاوه بر مشکلات اخذ وام و تحریم ها، پشتیبانی نشدن قوانین وضع شده است.

* واگذاری ۱۲۸ مگاوات نیروگاه بادی به بخش خصوصی

رئیس سازمان انرژی های نو ایران در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر بخش خصوصی چه میزان برق در نیروگاه های بادی تولید می کند گفت: نیروگاه هایی را که ما احداث و به بخش خصوصی واگذار کردیم در حال حاضر ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید می کنند.

* بخش خصوصی هنوز نتوانسته نیروگاه بادی احداث کند

آرمودلی در پاسخ به این سؤال که آیا بخش خصوصی توانسته است نیروگاه بادی احداث کند گفت: بخش خصوصی هنوز نتوانسته است نیروگاه بادی احداث کند، بنابراین باید رویکردها تغییر کند.

وی افزود: برای موفقیت در این خصوص باید شرکت های توسعه ای ایجاد شود تا ۴۹ درصد سرمایه را دولت و ۵۱ درصد سرمایه را بخش خصوصی بیاورد.

*احتمال تغییر نرخ خرید تضمینی برق بادی خصوصی

وی در پاسخ به این سؤال که نرخ خرید تضمین برق از نیروگاه های بادی خصوصی در حال حاضر چه میزان است گفت: در حال حاضر به ازاء هر کیلووات ساعت ۱۸۶.۳ تومان است و احتمال اینکه این نرخ با توجه بن نرخ ارز و تورم افزایش یابد وجود دارد.