به گزارش پارس به نقل از فارس، حبیب الله عسکر اولادی در مراسم روز ملی اصناف اظهار داشت: آقای احمدی نژاد در ۸ سال گذشته خدمات زیادی را انجام داده اند که این امور مورد رضایت رهبری بوده است، به نحوی که دولت نهم و دهم خدمات فوق العاده ای در زمینه هایی داشته اند.

وی افزود: باید به آقای احمدی نژاد تبریک گفت که این دوره را با تمام فراز و نشیب ها به نحوی به پایان رساندند که مورد رضایت ولی فقیه است.

وی با تشکر از وزیر کشور به دلیل اجرای خوب انتخابات اظهار داشت: از قبل از انقلاب تاکنون من در همه انتخابات بوده ام اما اجرای این انتخابات را بهترین می دانم.

عسگر اولادی گفت: شورای نگهبان عواطف و احساسات را به خوبی کنترل کردند و توانستند افرادی را انتخاب کنند که مناسب برای ریاست جمهوری باشند چرا که ریاست جمهوری بعد از احمدی نژاد خیلی کار سختی است.

وی افزود: به نظر من هر ۸ نامزد صالح بودند و هر کدام رئیس جمهور می شدند خوب بود، اما تبریک جدی به دکتر حسن روحانی دارم چون با شعارهایی که دغدغه مردم و رهبری بود و با رعایت آرامش در جامعه توانست آرای بالایی به دست آورد.

عسگر اولادی گفت: من بیش از ۴۰ سال است که دکتر روحانی را می شناسم، دکتر روحانی در دورانی که نایب رئیس مجلس بود سعی اش این بود تا از افراط و تفریط جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه من شعار نامزدها را با گذشته آنها مقایسه کردم، گفت: من به روحانی رأی ندادم به ولایتی رأی دادم اما خیرالموجودین انتخاب شد.

عسگر اولادی گفت: اگر می خواهیم حماسه اقتصادی داشته باشیم، باید امنیت اطمینان آور داشته باشیم البته امنیت اطمینان آور آسیب هایی را هم دارد که باید مراقب آن آسیب ها بود.

وی افزود: از رئیس جمهور محبوب و منتخب استدعا دارم که به نکات مثبت دولت های گذشته و به ویژه دولت احمدی نژاد توجه داشته باشند.

عسگر اولادی گفت: در طول ۸ سال گذشته مکاتبه با احمدی نژاد را قطع نکردم و بگذریم از اینکه جواب دادند یا ندادند یا به صورت شفاهی گفتند، ۵ روز قبل از انتخابات نیز عریضه ای را برای احمدی نژاد نوشتم و گفتم که دولت شما ۱۱ نکته مثبت داشته و ۲ یا ۳ نکته منفی هم داشته و می خواستم به این نکات توجه کنم لذا لازم است تا دولت روحانی به نکات مثبت احمدی نژاد توجه کند.

وی افزود: دولت هاشمی هدفمندی را طراحی کرد تا لب اجرا برد اما اجرا نکرد، دولت خاتمی هم هدفمندی را به طرف اجرا برد اما جرأت نکرد که اجرا کند اما شجاعت احمدی نژاد ستودنی است اگر چه نتیجه قطعی آن هنوز روشن نشده است و شاید تا ۱۰ سال دیگر به اهداف هدفمندی برسیم.

عسگر اولادی گفت: بدهی به بانک ها و همچنین پرداخت یارانه ها تورم را به این حد رسانده است، به همین دلیل برای هدفمند کردن یارانه ها دو نامه به احمدی نژاد نوشتم اول اینکه گفتم سعی کنید مردم حقوق بگیر دولت نشوند و هدفمندی را در دهک های نیازمند نگه دارید و نظارت کنید درست است این پول ریختن ها گشایش هایی را ایجاد کرد اما این پولها وارد بازار شد و کنترل تورم میسر نشد لذا پیشنهاد دادم تا از کمیته امداد و بهزیستی برای توزیع یارانه ها استفاده شود.

عسگر اولادی گفت: زمانی که احمدی نژاد در برابر ۵ برابر کردن یارانه ها صحبت کرد نامه دیگری به او نوشتم و گفتم که اگر این کار را بکند مردم حقوق بگیر دولت می شوند و اصل هدفمندی زیر سؤال می رود، اما معتقدم تلاش های دولت باید در تاریخ ثبت شود.

وی افزود: همچنین به احمدی نژاد گفتم که این در شأن شما نیست که اعتبار شما را به پای افرادی بریزید که مردم و رهبری آن را قبول ندارند.

عسگر اولادی گفت: از دولت روحانی استدعا دارم تا نکات مثبت دولت های رجایی، خامنه ای، هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد را مورد استفاده قرار دهند البته من معتقدم ابوالحسن بنی صدر هم نکات مثبتی داشته است اما چون خودش را بالا گرفت و تولی ولایت را قبول نداشت شکست خورد.

وی افزود: حضور احمدی نژاد و اعضای دولت در اعماق کشور در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است در بعضی از سفرها احمدی نژاد بیش از یک میلیون نامه دریافت کرده است که این در بدو تأسیس حکومت در ایران بی سابقه بوده است.

عسگر اولادی گفت: ۸۵ درصد از افراد تحت کمیته امداد خانه دار شده اند لذا باید دولت مساعدت کند تا همه این افراد خانه داشته باشند.