به گزارش پارس ، عیسی امامی در گفت و گو با فارس، اظهار داشت: به دنبال شکایت های مردم در مورد نحوه فروش خودروسازان، قرار شد تیم کارشناسی شورای رقابت با بررسی عملکرد ایران خودرو و سایپا بر فعالیت آنها و تطابق آن با دستورالعمل این شورا نظارت کند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست خودروسازان در برخورد با دستورالعمل قیمت گذاری خودرو چگونه عمل کرده اند، افزود: نتیجه این بررسی ها طی هفته های آینده مشخص خواهد شد.

* کوتاهی وزارت صنعت در کنترل بازار خودرو

امامی تصریح کرد: بخشی از وظیفه نظارت بر عملکرد خودروسازان برعهده وزارت صنعت و سازمان های زیرمجموعه آن است که به طور جدی وارد عمل نشده اند و کوتاهی از جانب آنها بوده است.

عضو شورای رقابت توضیح داد: نظارت بر عملکرد شرکت های خودروساز و میزان تبعیت آنها از فرمول قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت بررسی خواهد شد تا رابطه مصرف کننده و تولیدکننده به طور شفاف مشخص شود.

وی ادامه داد: قرار است تیم کارشناسی شورای رقابت با حوصله و دقت بالا بر خروجی دستورالعمل قیمت گذاری خودرو نظارت داشته باشد که نتایج آن طی هفته های آینده اعلام می شود.

* دلیل عدم قیمت گذاری تندر و مگان

امامی در مورد عدم تعیین قیمت جدید تندر و مگان از سوی شورای رقابت و خودروسازان نیز گفت: باید مشخص شود که آیا این خودروها را می توان جزء تولیدات داخلی محسوب کرد یا خیر.

وی توضیح داد: با توجه به وابستگی تولید تندر و مگان به قطعات وارداتی، نوسان نرخ ارز بر تولید این خودروها تأثیر دارد، به همین دلیل باید مشخص شود که این خودروها را باید جزء خودروهای داخلی محسوب کنیم یا خیر.

عضو شورای رقابت با بیان اینکه هنوز تعریف مشخصی در این مورد به دست نیامده است، گفت: اگر قرار باشد این خودروها به عنوان خودروی خارجی محسوب شوند، قیمت گذاری آنها براساس عرضه و تقاضا انجام خواهد شد.

* بررسی قیمت ها بر اساس تورم سه ماهه

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ب روز رسانی قیمت خودروها براساس تورم سه ماهه در شورای رقابت مطرح شده است، گفت: این موضوع در دستور کار شورا قرار دارد و باید دید در هفته های آینده چه تصمیمی در این مورد گرفته می شود.

وی تأکید کرد: باید مشخص شود که خودروسازان طبق دستورالعمل شورا عمل کرده اند یا خیر.