به گزارش پارس نیوز، 

محمد امامی امین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران درباره علت گرانی گوشت قرمز و قاچاق گوشت اظهار داشت: تفاوت نرخ ارز مشکلاتی را به وجود آورده است، به این صورت که برای برخی بازار کشورهای خارجی جذابیت دارد، چرا که به راحتی می‌توانند دام سبک را صادر کنند.

وی افزود: بر اساس نامه جهاد کشاورزی صادرات دام سبک ممنوع شده است، این در حالی است که برخی سودجویان دام سبک را به خارج از مرزها قاچاق می‌کنند.

امامی امین گفت: برخی از افراد در خارج از کشور دام سبک را گران‌تر از داخل خریداری می‌کنند، به همین دلیل دامداران ترغیب می‌شوند که بارشان به صورت قاچاق صادر شود و بر همین اساس واسطه‌ها جنس را خریداری و به خارج از مرزها و به قیمتی بالاتر قاچاق می‌کنند.

وی ادامه داد :دولت ارز نهادهای دامی را گران نکرده است و با همان ارز 4200 تومانی معاملات انجام می‌شود، اما عده‌ای دام سبک وارداتی را گران‌تر عرضه می‌کنند که دولت از این افراد مابه تفاوتی را دریافت خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران تصریح کرد: برای بازار عید قربان تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و حدود 23 نقطه در شهر تهران  به عنوان محلی برای عرضه دام سبک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مردم می‌توانند از لاشه دام سبک نیز در عید قربان استفاده کنند و هماهنگی‌های لازم برای واردات دام سبک ویژه افرادی که می‌خواهند قربانی کنند نیز صورت گرفته است.

امامی امین گفت: لاشه دام سبک وارداتی حدود 36 هزار تومان خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران تصریح کرد: موادغذایی و کالاهای اساسی در کل با نرخ 4200 تومان حساب می‌شوند و نرخ ارز در مصوبه دولت تا پایان فروردین سال 98 همین میزان خواهد بود و افزایش قیمتی نداریم.

انتهای پیام/