به گزارش پارس نیوز، 

صابری بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در کل کشور 14 میلیون نفر بیمه شده دارد اظهار داشت: این افراد در بیش از 9 میلیون کارگاه مشغول به فعالیت هستند و به همراه اعضای خانواده هایشان، مجموعا بیش از 42 میلیون نفر می شوند که از خدمات این سازمان استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی استان یزد هم 16 شعبه دائم، هفت شعبه اقماری و 5 کارگزاری دارد که به 77 درصد از کل جمعیت استان یزد خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد تعداد کارمندان این اداره کل در استان یزد را 530 نفر دانست و ادامه داد: اداره کل استان یزد در سطح شعبات و ادارات کل تامین اجتماعی در کشور، توانسته با عملکرد بسیار خوبی که از خود نشان داده، در جایگاه پنجم بایستد.

صابری تعداد کل بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان یزد را 272 هزار و 800 نفر دانست و با بیان اینکه این میزان نسبت به سال قبل یک و نیم درصد افزایش داشته تصریح کرد: در حال حاضر 866 هزار نفر از جمعیت استان یزد تحت پوشش خدمات این اداره کل هستند که نسبت به سال گذشته دو و 8 دهم درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی از فعالیت 23 هزار و 600 کارگاه فعال با رشد چهار درصدی نسبت به سال قبل خبر داد و در ارتباط با آمار بازنشستگان مستمری بگیر در یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد به ازای هر ساعت دو حکم بازنشستگی توسط شعبات اداره کل تامین اجتماعی استان یزد صادر می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد ادامه داد: این میزان افزایش آمار مستمری بگیران همچنین سایر خدمات تامین اجتماعی سبب شده که این سازمان در استان یزد روزانه سه میلیارد و 200 میلیون تومان به آمار کل 866 هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات کوتاه مدت، بلند مدت و پرداختی‌های مستمری ارائه کند.

صابری با اشاره به اینکه این سازمان طرح های متفاوتی برای حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایی دارد بیان کرد: در جهت حفظ اشتغال و همچنین ایجاد مشاغل جدید، اداره کل تامین اجتماعی استان یزد تعامل خوبی با کارفرماها برقرار کرده و برای جلوگیری از وارد آمدن فشار به آنها، طرح هایی را اجرا کردیم که البته این طرح ها منجر به بدهی 290 میلیارد تومانی سازمان از بخش صنعت و کارفرماها در یزد شده است.

وی طرح اجرای بخشودگی جرایم دیرکرد حق بیمه را یکی از طرح های این سازمان دانست و بیان کرد: اجرای طرح بخشودگی جرایم در راستای حمایت از کارفرمایان در سال گذشته اجرایی شد که سه هزار و 604 کارگاه در این طرح شرکت کرده و از خدمات آن بهره مند شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: در این طرح کارفرمایان علاوه بر اینکه از بخشودگی 100 درصدی جرایم بهره مند می شوند، می توانند اصل حق بیمه را هم در اقساط 12 ماهه پرداخت نمایند.

انتهای پیام/