به گزارش پارس نیوز، 

فرج‌الله نصیری،  با بیان اینکه تاکنون 160 هزار واحد مسکونی روستایی استان فارس از طریق طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تسهیلات دریافت کرده‌‌اند، اظهار داشت: از آنجا که همیشه گفته شده پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین تسهیلاتی که در قالب طرح ویژه بهسازی به روستاییان پرداخت می‌شود برای پیشگیری از وقوع خسارت در هنگام بروز حوادث است.

 وی با بیان اینکه تاکنون 55 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از حوادث نیز وام بازسازی دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز حدود 7 هزار و 490 واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل سال 95 به این رقم افزوده شد.

معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس افزود: 25 هزار واحد مسکونی روستایی فارس نیز از تسهیلات تبصره‌ای با بهره‌ اندک که از ابتدای سال تاسیس بنیاد مسکن تا سال 84 پرداخت می‌شد استفاده کرده‌اند و بعد از سال 84  این تسهیلات در قالب طرح ویژه بهسازی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی می‌شود که از این بین 15 هزار واحد مسکونی مربوط به استان فارس است، عنوان کرد: سود تسهیلات مقاوم‌سازی در روستا‌ها 4 درصد و در شهرهای زیر 25 هزار نفر 5 درصد و مدت بازپرداخت آن بیش از 10 سال است.  

نصیری با بیان اینکه این تسهیلات سهل‌الوصول و ضامن زنجیره‌ای، سند خانه روستایی و غیره برای ضمانت این تسهیلات نزد بانک پذیرفته است، گفت: چون جامعه هدف این تسهیلات روستایی و کشاورز هستند در موارد اندک ممکن است چند قسط آنها معوق شود بنابراین می‌توان به جرات گفت که معوقات بانکی این تسهیلات خیلی کم است به همین دلیل بانک‌ها نیز راغب به پرداخت این تسهیلات هستند.

انتهای پیام/