به گزارش پارس، ایرج رهبر در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه مصوبه اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن از سوی معاون اول رئیس جمهور به تمامی بانکها ابلاغ شده است، گفت: همیشه مصوبه های شورای عالی مسکن و هیئت وزیران از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ می شود و متن این مصوبه هم در اختیار کانون سراسری انبوه سازان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ساخت به تولید مسکن و افزایش ساخت و ساز کمک می کند، بیان کرد: این وام برای اقشار توانمند طراحی شده است و پیشنهاد انبوه سازان بوده که مانند مسکن مهر که کمک به اقشار ضعیف جامعه است، شرایطی برای اقشار توانمند هم بوجود بیاید.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان تصریح کرد: از آنجایی که سازنده می تواند این وام را به خریدار منتقل کند، متقاضیانی که توان پرداخت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را برای خرید خانه دارند می توانند با کمک این تسهیلات، مسکن مناسبی را تهیه کنند.

رهبر با بیان اینکه ۴۰ میلیون تومان از این وام با سود دوران مشارکت به خریداران منتقل می شود که سود آن بستگی به طول ساخت پروژه دارد، افزود: ارایه این تسهیلات با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور اجرایی است و تمامی بانکها باید این تسهیلات را به سازندگان مسکن بپردازند.