به گزارش پارس نیوز، 

دو سال پیش در یک همه پرسی، با اختلاف خیلی کمی مردم این کشور رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند. در آن زمان، پوند واحد پول انگلستان 20 درصد از ارزش خود را از دست داد و رشد اقتصادی انگلیس متوقف شد.

در دومین سالگرد رای گیری برگزیت که ۵۲ به ۴۸ به سود حامیان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رقم خورد، نظرسنجی ها حاکی از آن است که اختلافات سیاسی همچنان پا برجاست. باوجود عدم اطمینان درباره آینده مفهوم واقعی برگزیت هنوز تغییر مشخصی ایجاد نشده است.

بعد از آن همه پرسی تاریخی ترزا مِی به نخست وزیری انگلیس رسید و از برگزیت به عنوان یک نسیم تازه یاد کرد. با این وجود، جهان هنوز پس از گذشت دو سال در انتظار است.

جاناتان پورتس (Jonathan Portes) استاد اقتصاد کالج کینگ (King's College) گفت: «کابینه دولت (انگلیس) هنوز نمی داند چه چیزی می خواهد، پارلمان (انگلیس) نیز نمی داند چه چیزی می خواهد و من فکر می کنم مردم انگلیس هم نمی دانند به دنبال چه چیزی هستند. در نتیجه ما حتی مذاکرات را با اتحادیه اروپا شروع نکرده ایم که از روابط طولانی مدت با اروپا چه می خواهیم. این مسئله عجیب است. من چنین چیزی را پیش بینی نمی کردم.»


انتهای پیام/