به گزارش پارس نیوز، 

علی سماکوش افزود: برجام به عنوان یک تصمیم کلان نظام باید محور وحدت در کشور باشد نه این که باعث اختلافات بین طیف های مختلف شود.

وی با اشاره به متهم کردن جناح های داخلی درباره آثار مثبت و منفی برجام از سوی همدیگر سودی برای کشور ندارد، تاکید کرد:زیرا همه کشور در منافع و مضرات برجام شریک هستیم.

وی با بیان اینکه این اقدام از سوی جریانهای سیاسی ماهی گرفتن از آب گل آلود برای پیش بردن اهداف جناحی است، گفت: مخدوش کردن فضای روانی با دامن زدن به اختلافات دیدگاهی راهکار مناسبی در شرایط کنونی کشور نیست.

سماکوش با تاکید بر این که شرایط کنونی بهترین وضعیت برای تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی با تکیه بر توان داخلی است، تاکید کرد: استفاده از کالای ایرانی باید به فرهنگی عمومی جامعه تبدیل شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اکنون زمانی است که باید برای از بین رفتن مصرف گرایی کاذب جامعه گفتمان فرهنگی ایجاد شود و اصل مصرف به شرط مصلحت کشور در بین عموم فرهنگ سازی شود.

سماکوش با تاکید بر این که شرایط کنونی کشور نیازمند تعریف اهداف بلندمدت و کوتاه مدت است، شرایط اقتصادی کنونی را بهترین زمان برای روبرو شدن با واقعیت لزوم قطع اتکای اقتصاد کشور از نفت دانست و گفت: درآمدهای کشور تا 70 درصد به فروش نفت وابسته است.

وی تصریح کرد: این تغییرات بین المللی تلنگری برای برنامه ریزان کشور است تا هر چه بیشتر اقتصاد را از وابستگی به درآمدهای نفت مستقل کنند.

به گفته این استاد دانشگاه تعریف و اجرای اهداف بلندمدت برای کشور اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز واقعی کشور است این اهداف می تواند شامل تغییر الگوی ساختار فرهنگی در مصرف، تمرکز بر گسترش روابط بین المللی با کشورها، تسهیل سرمایه گذاری و اصلاح قانون باشد.

وی برخی ساختارهای اداری و قانونی کشور را برای فعالیت سرمایه‌گذاران دست و پاگیر دانست و افزود: این روند در بخش اجرایی کشور نباید به شکلی باشد که به انصراف سرمایه‌گذار بینجامد زیرا کشور در زمان حاضر بیش از هر زمانی به توان بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف کشور نیازمند است.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر با واقعی ندانستن هرگونه التهاب در فضای جامعه به ویژه در بخش اقتصادی، این التهاب را روانی، حباب و موج سواری برخی سودجویان می دانند.

انتهای پیام /