به گزارش پارس نیوز، 

اسمعیل کریم زاده عصر یکشنبه در جریان بازدید معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از زنجیزه تولید عسل در استان به مناسب هفته جهاد کشاورزی افزود: استان آذربایجان غربی با تولید سالانه 21 هزار تن عسل رتبه اول کشوری در به خود اختصاص داده است و 27 درصد عسل کشور در این استان تولید می شود.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی اولین استان دارای زنجیره‌های تولید عسل در کشور است که به لحاظ داشتن منابع بالا و شرایط آب و هوایی مناسب وجود مراتع و منابع غنی سرشار از شهد و گرده یکی از قطب‌های مهم برای پرورش زنبورعسل در سطح کشور به شمار می‌آید.

کریم زاده حمایت از زنجیره تولید عسل در استان امسال در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: خارج کردن پرورش زنبورعسل از تولید تک محصولی و تشویق تولید گرده، موم، ژله رویال، بره موم و زهر زنبورعسل از مهمترین طرح های استان در زمینه زنبور عسل به شمار می رود.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی هم ضمن تقدیر از زحمات فعالان و تلاشگران این عرصه برای حمایت از تولیدکننده‌های عسل قول مساعد داد تا در زمینه توسعه پایدار زنجیره تولید استان اقدام اساسی انجام گیرد.

فعالان در زنجیره تولید عسل استان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از واحدهای تولیدی و فرآوری زنبور عسل، حمایت از صادرات و بازاریابی محصولات موجود در این زمینه را خواستار شدند.

همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل به زنبورداران برای اصلاح نژاد زنبور عسل در استان همچنین فراهم کردن امکان حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز از جمله مطالبات فعالان این عرصه بود.

 

انتهای پیام/