به گزارش پارس نیوز، 

ماه رمضان همیشه فرصت مناسبی برای دید و بازدیدهایی است که شاید در ماه‌های دیگر فرصتی کمتر مانند آن پیش بیاید، سفره‌های افطاری که در عین سادگی خود بهانه‌ای برای جمع شدن خانواده‌ها در کنار هم دیگر است  ولی گران شدن کالاها امسال خانواده‌ها را با مشکلات اساسی روبرو کرده است.

عدم نظارت بر افزایش بی سابقه کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان مشکلات عدیده‌ای را برای مردمی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند، ایجاد کرده و عملا موجب شده است تا برای انداختن سفره‌های ساده افطار هم با مشکل روبرو شوند.

گزارش‌های میدانی از بازار برنج، گوشت، روغن، قند و شکر، چای، میوه  و دیگر محصولات پرتقاضای این ماه حاکی از آن است که قیمت برخی از این اقلام به سبب افزایش تقاضا  و سودجویی دلالان با روند صعودی قیمت با روند کاهشی در بازار روبه‌رو شده و عملا هیچ نهاد نظارتی را بر روی آنان وجود ندارد. در این میان نوسان قیمتی در اقلام اساسی بازار موجب شده تا مردم عملا توان خرید را نداشته و ماه رمضان سختی را در پیش داشته باشند.

جالب اینجاست که دولت هیچ توضیحی درباره سیاست یک بام و دوهوای دولت و موج گرانی‌ کالاهای اساسی نمی‌دهند و عملا به جای پاسخگویی شاهد پاسکاری مسئولیت بین وزارتخانه جهاد کشاورزی و وزارتخانه صنعت،‌معدن و تجارت هستیم.

در صورتی که امسال اولین سالی نیست که فرارسیدن ماه رمضان را در پیش رو داشته باشیم و عملا دولت‌ باید تدابیر جدی را برای کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌کالاها در نظر می‌گرفت اما متاسفانه نه تنها چنین اقداماتی در بازار مشاهده نمی‌شود بلکه بازار به حال خود رها شده است و کسادی بازار وضعیت کاسبان بازار را نیز با رکود مواجه کرده است.

در

این شرایط وضعیت نابسامان اقتصادی کشور صدای نمایندگان مجلس را هم درآورد و اسدی یکی از اعضایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  اعلام کرد بی توجهی به گرانی های اخیر به ویژه در ماه مبارک رمضان سفره مردم را کوچک کرده است.

جالب اینجاست که دولت هیچ توضیحی درباره گرانی‌ کالاهای اساسی نمی‌دهند و عملا به جای پاسخگویی شاهد پاسکاری مسئولیت بین وزارتخانه جهاد کشاورزی و وزارتخانه صنعت،‌معدن و تجارت هستیم

تشدید موج گرانی‌ها کالاها همخوانی چندانی با وعده‌های مسئولان برای تثبیت قیمت‌ها ندارد؛ ولی کاهش کیفیت محصولات در کنار افزایش بی سابقه قیمت آنان ضربه سنگینی را به مردم وارد کرده است و مطالبه جدی مردم ورود ضربتی دستگاه های نظارتی به حوزه کنترل بازار و برخورد قاطع با متخلفان است تا قیمت‌ها تعدیل شده و وضعیت اقتصادی مردم سامان یابد.

در پایان باید گفت هرچند کوچک شدن سفره‌های مردم برای یک سفره ساده افطاری در حالی صورت می‌گیرد که هرساله شاهد افطاری‌های پر رنگ و لعاب دولتی‌ها هستیم و اگرچه مجلس در مصوبه‌ای تامین هزینه‌های افطاری‌ها را از بودجه عمومی منع کرده است اما دولتی‌ها این امر را رد کرده و معتقدند که این هزینه‌ها را از اموال  شخصی افراد برداشته می‌شود.