رسانه‌های چینی اعلام کردند نفت‌کش ایرانی که در آب‌های چین دچار سانحه شده و در حال سوختن است، در معرض انفجار و غرق شدن قرار دارد. این نفت‌کش ساعات پایانی دو روز پیش با یک کشتی چینی برخورد کرد و دچار آتش‌سوزی شد.در حال حاضر از 32 نفر خدمه 30 نفر آنها ایرانی هستند که مفقود شده‌اند. صبح امروز رسانه‌های چینی از پیدا شدن یک جسد خبر دادند.

هم اکنون اکیپ‌هایی از کره جنوبی و چین در حال جست‌ وجو برای یافتن خدمه این کشتی هستند و خبرها حاکی از این است که آمریکا نیز یک هواپیمای بوئینگ P8 پو زدون را برای جست‌ وجو خدمه نفت‌کش سانچی از اوکیناوای ژاپن ارسال کرده است.

این کشتی ماه گذشته میلادی از بندر عسلویه به مقصد شهر دائسان کره جنوبی حرکت کرده و حامل میعانات گازی بوده است. بنا به اعلام سازمان کشتی‌رانی بین‌المللی کشتی سانچی در سال 2008 ساخته شده و مالک اصلی آن شرکت ملی نفت‌کش ایران است.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرده است که دلیل برخورد دو کشتی همچنان در دست بررسی است. نشت مواد سوختنی از درون کشتی به بیرون باعث شده است که آتش اطراف این نفت‌کش را احاطه کرده و امدادرسانی را دچار مشکل کرده است.

کشتی باری چینی نیز حامل 64 هزار تن غلات از آمریکا به مقصد جنوب چین بوده است و بنا به اعلام رسانه‌های چینی کل 21 خدمه کشتی چینی امدادرسانی شده و نجات پیدا کرده‌اند.

ارزش کل محموله میعانات گازی کشتی ایرانی 60 میلیون دلار و وزن آنها نیز 136 هزار تن معادل یک میلیون بشکه اعلام شده است، ارزش کل نفت‌کش سانحه‌دیده 32 میلیون دلار است.