در این اطلاعیه که خطاب به مدیر مسئول خبرگزاری تسنیم تنظیم شده است، می خوانیم:

احتراماً، پیرو خبر منتشر شده در مورخ 28 اردیبهشت 96 آن خبرگزاری با عنوان " تقسیم سود سهام عدالت به دور از چشم نمایندگان مجلس" به نقل از جناب آقای انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و تحلیل خبرنگار اقتصادی آن رسانه، جوابیه ذیل جهت اطلاع و اقدام لازم بر اساس قانون مطبوعات به حضور ارائه می شود.

امور اجرایی سهام عدالت که بر عهده سازمان خصوصی سازی می باشد از جمله پرداخت سود، نیازمند اتخاذ تصمیم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم آن نیست و در واقع مجلس و نمایندگان محترم در سطح قانون گذاری و اتخاذ تصمیمات اساسی، مسیر اجرای طرح توزیع سهام عدالت را معین نموده‌اند که سازمان خصوصی سازی نیز در چارچوب همین مسیر، اقدامات مربوط به ساماندهی این طرح و توزیع سود حاصل از شرکتهای سرمایه پذیر را در دست اقدام دارد.

در عین حال مرجع اصلی برنامه ریزی در زمینه پیشبرد طرح توزیع سهام عدالت شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی می باشد که این شورا با توجه به پایان دوره ده ساله اجرای طرح و خاتمه دوره وصول اقساط به حساب خزانه دولت،از سال جاری سود سهام را متعلق به مشمولین دانسته و طی تصویبنامه شماره 245305 مورخ 18. 12. 1395 خود ، سازمان خصوصی سازی را مکلف نموده‌است سود سهام عدالت را از شرکتهای سرمایه پذیر وصول نموده و متناسب با میزان سهم قابل تخصیص به هر مشمول، نسبت به پرداخت سود به مشمولان طرح یاد شده اقدام کند و به این ترتیب سازمان خصوصی سازی دارای اختیار کامل و قانونی برای توزیع سود بین مشمولین می باشد.

شایان توجه است که سه نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان منتخب و عضو ناظر این شورا هستند و تصمیمات شورای مزبور از جمله مصوبه فوق الذکر با حضور این نمایندگان به تصویب رسیده‌است و بر این اساس سازمان خصوصی سازی به عنوان مجری تصمیمات شورای یاد شده ، صرفاً در حال اجرای این مصوبات می باشد و نه تنها تعجیلی در فرآیند توزیع سود سال جاری ندارد بلکه به دلیل وجود مبالغ قابل تقسیم بین مشمولان عزیز ، تأخیر در توزیع سود می تواند محل سؤال و ابهام قرار گیرد.

به همین دلیل برنامه توزیع سود بین مشمولان با رویکرد تقسیم سود در مرحله اول بین مشمولانی که در سنوات قبل نسبت به سایر اقشار، زودتر شناسایی و سهامدار شده‌اند و از اقشار جامعه با درآمدهای پایین تر شامل مددجویان نهادهای حمایتی و روستائیان و عشایر هستند در شرف آغاز می باشد.

همچنین متذکر می شود مبالغ سود قابل توزیع سال جاری در مجامع عمومی شرکتهای سرمایه پذیر به تصویب رسیده و سپس از سوی شرکتهای یاد شده به حساب سازمان خصوصی سازی واریز گردیده و شرکتهای مزبور بر خلاف ادعای مطروحه در خبر نقل شده آن خبرگزاری به هیچ عنوان ورشکسته نبوده بلکه از پربازده ترین و معتبرترین شرکتهای اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران هستند.

در پایان این سازمان ضمن رد مطالب مطرح شده در خبر آن خبرگزاری، حق شکایت حقوقی را برای خود محفوظ می دارد.