جب هندورگر تحلیلگر ارشد موسسه گلد استاک تریدز در سخنانی تاکید کرد: همه عوامل و نیروها برای دستیابی قیمت طلا به سطح 1400 دلاری آماده است. بدهی های آمریکا خارج از کنترل شده است، کسری بودجه آمریکا به شدت با افزایش همراه است، تشدید تنش های سیاسی با کره شمالی نیز می تواند عامل مهمی برای رشد فزاینده قیمت جهانی طلا باشد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: قیمت طلا در آستانه یک روند صعودی کاملا مثبت قرار گرفته است که چنین روندی در سال های اخیر وجود نداشته است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر من کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی عادی و طبیعی است و واکنشی به افزایش چشمگیر قیمت این فلز زرد در هفته های اخیر به شمار می رود. ولی تجزیه و تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت طلا پس از افت نسبی در کوتاه مدت بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد و احتمالا 100 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

برخی تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر کاهش تقاضا و قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است. از روز جمعه گذشته تاکنون شاهد افت نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی هستیم.

در حالی که پیش بینی می شود کره شمالی طی روزهای آینده موشک بالستیک دیگری را شلیک کند، این اقدام می تواند موجب تشدید تنش در منطقه شده و در نهایت به نفع قیمت و تقاضای طلا باشد.

تحلیلگران موسسه مالی اوآنادا نیز بر این باورند که تشدید ریسک های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی از یک سو و ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند در کوتاه مدت قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد. برخی آمارها نشان می دهد که تقاضای فیزیکی طلا در بازار هند در آستانه آغاز فصل جشن های سراسری با افزایش چندانی روبرو نشده است.

اقتصاددانان بر این باورند که افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر زیادی بر افت تقاضای فیزیکی طلا در بازار هند داشته است.