به نقل از رویترز نوشت:در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و گزارش هایی از کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار نفت منتشر شده است، قیمت نفت برنت به بالای ۵۵ دلار در هر بشکه رسید.

در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و گزارش هایی از کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار نفت به دلیل افزایش تقاضا برای سوخت منتشر شده است، قیمت نفت برنت به بالای 55 دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 31 سنت، معادل 0.6 درصد رشد به رقم 55 دلار و 47 سنت رسید که بالاترین رقم از 13 آوریل تاکنون بود. قیمت نفت برنت امروز با اندکی کاهش به رقم 55 دلار و 31 سنت رسیده است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز پنجشنبه با 59 سنت، معادل 1.2 درصد افزایش به 49 دلار و 89 سنت رسید که بالاترین رقم از 31 جولای تاکنون بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در معاملات امروز با اندکی کاهش به رقم 49 دلار و 74 سنت رسیده است.

قیمت نفت برنت دریای شمال در طی 3 ماه گذشته بیش از 10 دلار رشد داشته و در نزدیکی رقمی ابتدایی سال قرار دارد که بخشی از این افزایش ناشی از تضعیف ارزش دلار آمریکاست.

شاخص دلار آمریکا دیروز با 0.4 درصد کاهش در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی همراه بود و موجب شد تا نفت برای دارندگان سایر ارزهای غیردلاری ارزان تر شود. هفته گذشته، شاخص ارزش دلار به پایین ترین رقم از ابتدای سال 2015 رسیده بود.

آبهیشک کومار، تحلیلگر موسسه اینترفکس انرژی در لندن گفت: «آژانس بین المللی انرژی در پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی در سال 2017 بازنگری کرده رقم آن را افزایش داده است. این عامل در کنار تداوم ارزش پایین دلار امریکا موجب شده تا فضایی افزایشی در بازار نفت حاکم شود. »

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، میزان مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی به لطف تقاضای بالا در اروپا و آمریکا و همچنین کاهش تولید در بین تولید کنندگان اوپکی و غیر اوپی در حال کاهش است.