طرح ممنوعیت فروش هواپیما به ایران را پیتر راسکام نماینده جمهوریخواه آمریکا مطرح کرد و به تصویب مجلس نمایندگان رسید. این طرح برای اجرا باید به تصویب سنای امریکا هم برسد.

طرح پیتر راسکام؛ اعطای مجوز معاملات مالی فروش هواپیماهای کشوری را ممنوع می کند و به دفتر کنترل اموال خارجی آمریکا اجازه نمی دهد مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کند. این درحالیست که اعطای مجوز فروش هواپیمای غیر نظامی به ایران یکی از بند های مورد توافق در متن برجام است.

خبر دیگر اینکه زمان تمدید تعلیق تحریم های ضد ایرانی کنگره آمریکا امروز به پایان می رسد و تمدید ان منوط به امضای رئیس جمهور امریکاست.

تعلیق تحریم های ضد ایرانی کنگره آمریکا هم یکی از بندهای مورد توافق ایران و 1+5 بود. مقامات آمریکایی در مدت چهار ماه گذشته پیام های متفاوتی درباره تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای تمدید و یا عدم تمدید این تحریم فرستاده اند. ازسویی دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر ایران را به اقدامات بی ثبات کننده در منطقه متهم کرد.

پال رایان مدعی شد ایران با توسعه فعالیت های موشکی و حمایت از گروه های مقاومت امنیت صهیونیستی و دیگر کشورهای همپیمان امریکا را به خطر انداخته است.

یک مقام دفتر نخست وزیری رژیم صهونیستی هم اعلام کرد نتانیاهو در دیدار آتی خود با ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواستار تغییر در بندهایی از برجام خواهد شد.