با اشاره به اینکه چه کسانی سود سهام عدالت می‌گیرند، گفت: هر فردی به‌اندازه سهام خود از این سود بهره‌مند خواهد شد و اگر مشمولی کد شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده باشد، این سازمان، منتظر می‌ماند تا این دسته از مشمولان نیز شماره شبای خود را وارد سامانه کنند و پس از آن سود را به حساب آن‌ها واریز خواهد کرد.

وی زمان واریز اولین مرحله سود سهام عدالت را تا قبل از پایان تابستان امسال عنوان کرد و اظهارداشت: قرار است این سود تا پایان شهریور ماه به حساب مشمولان واریز شود که البته این امر منوط بر برگزاری جلسه شورای اصل ۴۴ است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تاکنون ۳۰ میلیون نفر از مشمولان شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کردند که از این تعداد شماره شبای ۲۷ میلیون نفرتایید شده است.

به گفته وی، تنها ۲ درصد از مشمولان شماره شبایشان  ایراد دارد که این امر یا متعلق به فرد نبوده و یا شماره شبای آن دچار مشکل بوده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه مرحله دوم طرح ساماندهی سهام عدالت از سی ام فروردین ماه سال جاری در کشور آغاز شده ، گفت: از آنجا که سود عملکرد سال ۹۵ شرکت های سرمایه پذیر اختصاصی به خزانه و پرداخت به حساب دولت ندارد و باید به حساب مشمولان واریز شود، بدین جهت از تمامی مشمولان سهام عدالت خواسته شد شماره شبا خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کنند.