مدیرکل استاندارد تهران از واحدهای تولیدی و صنفی مصنوعات طلا درخواست کرد که از خدمات آزمایشگاه‌های عیارسنجی دارای گواهی تایید صلاحیت بهره گیرند و فریب آزمایشگاه‌های بدون مجوز را نخورند.

مسلم بیات با اشاره به این که در استان تهران تنها سه آزمایشگاه عیارسنجی از این سازمان مجوز استاندارد دریافت کرده‌اند و همکار استاندارد محسوب می‌شوند، اظهار کرد: برخی آزمایشگاه‌های بدون مجوز اقدام به استفاده از نام این سازمان و نشان استاندارد در ارائه‌ی خدمات خود کرده‌اند که این اقدام جرم محسوب شده و خلاف قانون است که طبیعتا از متخلفان به دادگاه شکایت می‌شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر در استان تهران سه آزمایشگاه عیارسنجی با نام‌های حریرفروش، میزان‌ گستر دقیق و بهساز دارای گواهی تایید صلاحیت استاندارد هستند و طلافروشی‌ها و طلاسازی‌ها می توانند اسامی آزمایشگاه‌های فوق و دیگر آزمایشگاه‌های دارای گواهی تایید صلاحیت استاندارد را در سایر استان‌ها در پایگاه سازمان ملی استاندارد به نشانی www.isiri.org مشاهده کنند.

مدیرکل استاندارد تهران ضمن هشدار مجدد نسبت به وجود آزمایشگاه‌های غیرمجوز در این رابطه بیان کرد: در اقدامی قانونی نسبت به متخلفان با قاطعیت برخورد خواهد شد ودر این رابطه هماهنگی لازم با مراجع قانونی صورت گرفته است.