پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رئیس شورای اصناف گفت: ما در کشور حدود 600 هزار واحد تولیدی کوچک داریم که به جرات می‌توان گفت نزدیک به نیمی از آنها یا تعطیل هستند.

قاسم نوده‌ فراهانی رئیس شورای اصناف در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: ما در کشور حدود 600 هزار واحد تولیدی کوچک داریم که به جرات می‌توان گفت نزدیک به نیمی از آنها یا تعطیل هستند یا در مرز تعطیلی قرار دارند.

وی افزود: راه‌اندازی این واحدها در عین حال که سرمایه اندکی را می‌طلبد اما می‌تواند تاثیر قابل توجهی در حوزه اشتغال ایجاد کند.

رئیس شورای اصناف با اشاره به اینکه در کشور بیش از سه میلیون واحد صنفی وجود دارد گفت: نهادهای مسوول دست در دست یکدیگر دهند و موانع پیش‌رو را از سر راه بردارند تا شاید از این راه بخشی از مشکلات اقتصادی و به‌ویژه اشتغال در جامعه حل شود. 

نوده‌ فراهانی افزود: وگرنه این تصمیمات مقطعی گرهی از مشکلات جامعه نمی‌گشاید. اما من همچنان اعتقاد دارم افزایش فرصت‌های شغلی در حوزه تولید بسیار مفیدتر از آن است که افراد با نشستن در کنار خیابان خود را شاغل فرض کنند. 

رئیس شورای اصناف با اشاره به وضعیت اشتغال در کشور گفت: اصناف درک می‌کنند که در شرایط فعلی با‌ید شرایطی به‌وجود آورد که اوضاع معیشتی مردم بهبود پیدا کند و این مهم جز با ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر عملی نخواهد شد. 

وی افزود: اما ایجاد رونق در اقتصاد و از بین بردن رکود فعلی نیازمند اتخاذ تدابیر کلان دولتی در این حوزه است. 

نوده‌ فراهانی اضافه کرد: وقتی واحدهای تولیدی از حمایت‌های لازم برخوردار شوند و توان تولیدی‌شان افزایش پیدا کند و با معضل فروش محصولات مواجه نباشند و با تکیه بر سیاست‌های درست اقتصادی توان رقابت را چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی بیابند آنگاه می‌توانند نیروی کار بیشتری را به خدمت بگیرند و ایجاد اشتغال سالم و پایدار کنند. 

رئیس شورای اصناف تاکید کرد: در این صورت دیگر کسی به دنبال دستفروشی در خیابان نخواهد رفت و این پدیده خود‌به‌خود حل خواهد شد. بنابراین هدف اصلی باید کمک به توسعه تولید داخلی کشور باشد.