علی صوفی دبیر حزب پیشروی اصلاحات درباره انتخاب کابینه دوازدهم توسط روحانی، اظهار داشت: همان‌طور که خود روحانی گفته، در انتخاب مدیران باید 24 میلیون رایی که به وی دادند، دیده شود و این نکته کلیدی است. من فکر می‌کنم اگر مبنای آقای رئیس‌جمهور همین باشد، وی می‌تواند کابینه مورد انتظار پایگاه رای خودش را تعیین کند و این مسئله بسیار مهم است.

وی افزود: کسانی که به روحانی رای دادند باید به کابینه اعتماد داشته باشند. چه کسانی که در مجلس از ایشان حمایت کردند و چه جریانات سیاسی که از وی حمایت کردند و چه مردم عادی، این مبنای درستی برای تصمیم‌گیری است.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور باید یک دولت کارآمدی داشته باشد که بتواند مشکلاتی که الان مردم دارند، برطرف کند، اظهار داشت: یکی از این مشکلات در حوزه معیشتی و اقتصادی است که طبعا به‌ هر حال رئیس‌جمهور باید همه پتانسیل‌هایی که در داخل و خارج هست را به کار بگیرد تا بتواند از عهده تعهداتش بر بیاید.

صوفی خاطرنشان کرد: آقای روحانی اگر کابینه‌ اولش بود، شاید در عمل نمی‌توانست پاسخگوی مطالبات مردم و انتظارات رئیس‌جمهور باشد، اما حالا که تجربه یک کابینه را دارد به این نتیجه رسیده که چه تغییراتی باید ایجاد کند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات تأکید کرد: وزارتخانه‌هایی که کلیدی هستند در ارتباط بین دولت و مردم تأثیرگذارند. وزارتخانه‌هایی که به‌ هر حال جنبه خدماتی و تخصصی دارند ممکن است پیشانی دولت در مواجه با مردم نباشند، اما برخی وزارتخانه‌ها هستند مثل وزارت کشور که فرمانداران و استانداران در استان‌ها نقش مهمی دارند و می‌توانند دستگاه‌های اجرایی را هماهنگ کنند.

وی افزود: به نظرم این وزارتخانه‌ نیاز به تجدید نظر دارد و بیشترین توقعات و انتظاراتی که مردم دارند متوجه این وزارتخانه است.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با بیان اینکه دولت توانسته با سیاست‌های انقباضی تورم را مهار کند، ولی سیاست انقباضی در تعارض با رونق اقتصادی است و در واقع رکود را تشدید می‌کند، اظهار داشت: دولت باید تیم اقتصادی را یا با تغییر جزئی به این سمت و سو هدایت کند و یا یک تیم اقتصادی جدید تشکیل دهد که بتواند با رکود مقابله کند و مسائل اولیه مردم که معیشت است را تغییر دهد.