محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی درباره آخرین وضعیت قیمت نان اظهار داشت: باتوجه به افزایش هزینه های جاری و ثبات نرخ طی سه سال اخیر تغییر قیمت نان امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط هر کیلو گندم از کشاورزان 1350 تومان خریداری می شود، افزود: دولت آرد را با قیمت 665 تومان در اختیار نانوایانیارانه پز و 900 تومان آزاد پز قرار می دهد که یکسان سازی نرخ آرد و گندم افزایش کیفیت و رقابت را به همراه دارد.

کرمی ادامه داد: با توجه به آنکه افزایش قیمت نان نگرانی هایی برای دولت در بردارد از این رو پرداخت یارانه مستقیم به افراد  ضمن کاهش نگرانی ها از بی کیفیتی نان جلوگیری می‌ نماید.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اشاره به اینکه کیفیت و رقابت سالم منوط به افزایش قیمت است، بیان کرد: اگرچه هزینه  و قیمت تمام شده نان از سوی سازمان حمایت باید مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما پیش بینی می شود که حدود 30 الی 35 درصد این نرخ افزایش یابد.

وی با اشاره به ضرورت یکسان سازی نرخ آرد و گندم تصریح کرد: با وجود نرخ های متفاوت خرید تضمینی گندم، عرضه به نانوایی ها و نرخ های جهانی خبری از رقابت میان نانوایان نیست که این امر گلایه مندی افراد از کیفیت نان را در بر خواهد داشت.