سید محمود واعظی درباره طرح افزایش اپراتورهای تلفن‌های همراه گفت: ‌تعداد اپراتورهای تلفن همراه افزایش پیدا نخواهد کرد.

او در ادامه افزود: در حال سه اپراتور تلفن همراه در کشور فعال هستند؛ پیشنهاد برای فعالیت اپراتور چهارم هم داده شد اما با توجه به این که ۶۰ میلیون مشترک داریم فعلا صلاح دیدیم اپراتور‌ها افزایش پیدا نکند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات خاطر نشان کرد: برای افزایش تعداد اپراتورهای کار کار‌شناسی ۱۰ ماهه با حضور کار‌شناسان صورت گرفت و نتیجه آن شد که اپراتور چهارمی به باراز وارد نشود زیرا در حال حاضر تنظیمات را بر هم می‌زند.

او در ادامه افزود: به جای اضافه کردن اپراتور‌ها به برخی از آن‌ها اجازه دادیم که از بستر شبکه‌های مجازی برای فعالیت استفاده کنند.

واعظی در پاسخ به این سوال که مصرف کنندگان بسته‌های اینترنت اپراتور‌ها تلفن همراه  از وضعیت موجود ناراضی هستند و معتقدند بر خلاف قیمت‌های بالا خدمات مناسبی ارائه نمی‌شود گفت: بله مردم ما این گله را دارند که خدمات اینترنت از سوی اپراتورهای تلفن همراه با هزینه‌های که دریافت می‌کنند یکسان نیست باید بگویم که ما در شرکت مخابرات این بخش از فعالیت اپراتور‌ها را به دقت زیر نظر داریم.

او در ادامه افزود: نرم افزاری طراحی شده است تا مشترکین استفاده از خدمات اینترنت میزان استفاده خود را دریافت کنند.

او در ادامه تشریح کرد: گفته می‌شود که بسته‌های اینترنت اپراتورهای تلفن همراه زود‌تر آن‌چیزی که به نظر می‌رسد تمام می‌شود، در این باره باید یاد آوری کنم که نوع استفاده مشترکین نسبت به چندین سال قبل  تغییر کرده است، شما در گذشته با سرعت  ۱۲۸ شاید به زحمت می‌توانستید ۱۰ صفحه از یک کتاب را دانلود کنید اما دیگر  چنین نیست شما امروز می‌توانید یک بازی فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای را به صورت زنده از طریق شبکه اینترنت نگاه کنید.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر مشترکین خودشان هم متوجه نیستند که چگونه با این سرعت‌های بالا از خدمات نت استفاده می‌کنند.

واعظی با اشاره با این خدمات اینترنت با گذشته متفاوت شده است و رصد بر عملکرد اپراتور‌ها به صورت دقیق صورت می‌گیرد گفت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهم که تمامی فعالیت‌های اپراتورهای تلفن‌های زیر نظر ماست و اگر جایی خلافی صورت بگیرد برخورد خواهیم کرد.