با آغاز برگزاری نمایشگاه هوایی پاریس رقابت بین دو هواپیماساز بزرگ جهان برای جذب مشتری به‌شدت افزایش یافته است، در حال حاضر ایرباس و بوئینگ به دنبال پر کردن دفتر سفارشات خود در رقابت با یکدیگر هستند و عملاً برگزاری این نمایشگاه مجدداً دو رقیب دیرین در صنعت هواپیماسازی جهان را در برابر هم قرار داده است.

در این نمایشگاه این دو رقیب اروپایی و آمریکایی در تلاش هستند تا با جذب سفارش بیشتر از یکدیگر سبقت بگیرند. این نمایشگاه در شهر لیبورگ نزدیک پاریس و از امروز آغاز به کار کرد و تا روز 25 ژوئن ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود در این نمایشگاه 150 هزار کارشناس از 2 هزار 370 شرکت جهان شرکت کنند.

در سال 2015 سفارش 421 هواپیمای مسافری به ارزش 57 میلیارد دلار به ایرباط و سفارش 331 هواپیما به ارزش 50 میلیارد دلار به بوئینگ از سوی مشتریان داده شد.

نمایشگاه هوایی پاریس هر دو سال یک‌بار در فرانسه برگزار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود میزان سفارشاتی که به این دو شرکت بزرگ هواپیماسازی در نمایشگاه هوایی امسال از سوی مشتریان داده می‌شود نسبت به سال 2015 کاهش یابد؛ چراکه میزان خرید هواپیماهای نو در جهان کاهش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود هر یک از این دو شرکت در نمایشگاه امسال سفارش ساخت 200 هواپیما را دریافت کنند. در سال‌های اخیر خرید هواپیما و ارائه سفارش از سوی شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه و آسیایی کاهش یافته است.