در حالی که بالا رفتن تنش های ژئوپلتیک، اشتهای سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای پرریسک را کاهش داده، سرمایه گذاران به سمت بازار طلا روی آورده اند و این مسئله موجب شده تا قیمت طلا امروز به بالاترین رقم یک ماه گذشته برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1267 دلار و 70 سنت رسید. قیمت طلا در ساعات اولیه امروز به بالاترین رقم از ابتدای ماه می یعنی 1270 دلار و 47 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا امروز در رقم 1267 دلار و 70 سنت تقریبا ثابت بود.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر بازار در موسسه اوآندا، ریسک ناشی از در پیش بودن انتخابات انگلیس، احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ایتالیا و نگرانی ها از بدهی های یونان موجب تقویت قیمت طلا شده است.

وی افزود: «در طی روزهای آتی هفته جاری و با توجه به اینکه آمارهای اقتصادی زیادی در کشورهای جهان قرار است منتشر شود، وضعیت ابهام آلود بازار تشدید خواهد شد.»

در حالی که هفته گذشته قرار است انتخابات انگلیس برگزار شود، پیشتازی ترزا می، نخست وزیر انگلیس در برابر رهبر حزب مخالف در نظرسنجی منتظر شده در روز سه شنبه به 6 درصد کاهش یافته است.

در ایتالیا، متئو رنزی، نخست وزیر سابق گفته که انتخابات بعدی در این کشور در همان زمان انتخابات آلمان یعنی 24 سپتامبر برگزار خواهد شد، در حالی که قرار بود انتخابات ایتالیا در می 2018 برگزار شود.

در همین حال، وزرای دارایی کشورهای حوزه یورو هفته گذشته نتوانسته اند با صندوق بین المللی پول در مورد بخشودگی بدهی های یونان یه توافق برسند.

دانیل هاینس تحلیلگر بانک ای ان زد گفت: «عدم قطعیت های سیاسی موجود در بازار عامل اصلی روند حرکت قیمت طلا در حال حاضر است.»