روند توزیع سبد غذایی بین محرومان و اقشار ضعیف جامعه در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان شروع و به همین منظور وزارت تعاون به عنوان متولی امر روند توزیع مرحله جدید اقلام طرح حمایت غذایی بین مشمولان از امروز آغاز کرد.

ربیعی وزیر تعاون اعتبار پیش بینی شده برای توزیع این مرحله از سبد حمایت غذایی نیازمندان را 220 میلیارد تومان دانست و از مشمولان اجرای این طرح خواست از امروز با مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

خانوارهایی که تحت پوشش قرار می‌گیرند سه میلیون و  888 هزار و 574 خانوار هستند که با بعد خانوار تقریبا بیش از 10 میلیون نفر می شوند. علاوه بر آن زنان باردار  و کودکان دارای سوء تغذیه نیز از قبل شناسایی شده اند که آنها در این پوشش حمایتی قرار می گیرند .

این اعتبار برای تهیه گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، ماکارونی، حبوبات، لبنیات، روغن مایع، رب و خرما قابل استفاده است. البته در این مرحله روی مقدار کالاها قید خاصی گذاشته نشده است؛ یعنی خانوارها می توانند همه اعتبارشان را فقط صرف برنج یا گوشت قرمز کنند.

ارزش ریالی سبد حمایت غذایی برای خانوارهای نیازمند یک نفره را کمی بیشتر از 30 هزار تومان و برای خانوارهای 60 هزار تومان است و این میزان برای خانوارهای 4 نفره و بیشتر 120 هزار تومان است.

به گفته وزیر تعاون افراد می توانند به فروشگاه هایی که قبلا در سایت اعلام شده مراجعه کنند و با اختیار خود می توانند نه یک بار بلکه چند بار خرید خود را انجام دهند . مطالعه ای انجام شده که  نشان می دهد معمولا خرید ها در سه ماه انجام می شود و سه ماه نیز فرصت دارند .