حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح سالن همایش امام خمینی اداره کل دادگستری گیلان اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات بهمایششور سربلندی به ارمغان آورد و مردم گیلان نی زبا حضور پرشور خود افتخار آفرینی کردند.

وی افزود: این حضور پرشور مهر تأییدی بر مردم سالاریدینی نظام اسلامی بود و مردم نشان دادند که د کشور ما دموکراسی واقعی در جریان است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین به سالروز فتح خرمشهر اشاره و تصریح کرد: فتح خرمشهر در زمانی رخ داد که ما تازه انقلاب کرده بودیم و با حداقل امکانات دربرابر دشمن ایستاده بودیم.

محسنی اژه ای ادامه داد: این حماسه بزرگ در شرایطی رقم خورد که ستون پنجم دشمن نیز در داخل کشور به نفع صدام در حال تجهیز بود و از همان زمان ما تحریم بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، فتح خرمشهر حماسه ای برای ملت ایران رقم زد که تمام معادلات دشمن را بهم ریخت و برای کشور عزت و استقلال را به ارمغان آورد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنان خود به شرایط منطقه و فعالیت داعش در کشورهای اطراف اشاره کرد و گفت: ایجاد داعش و تجهیز آن توسط استکبا جهانی به ویژه آمریکاصورت می گیرد و این در حالی است که در کمال وقاحت ایران را به دفاع از تروریسم متهم کرده و علیه ما تحریم های بی شماری اعمال می کنند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: همه تلاش های استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه، در راستای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی است و یکی از مهمترین راهکارها نیز جنگ اقتصادی است.

وی با اشاره به بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: تمام تأکید رهبر بر اجرای اقتصاد مقاومتی، توانمندی کشور در بحث های اقتصادی و عدم نیاز به اقتصاد خارجی است چرا که از طریق این مه میتوان به راحتی کشور را تحت فشار قرار داده و امتیاز کسب کرد.

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی باید همت مضاعف داشت و نباید بگذاریم که تحریم ها ما را به کشورهای خارجی وابستهکند.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود کار ضاوت و تشخیص حق از باطل را بسیار سخت و حساس دانست و گفت: حتی اگر همه چیز در قوه قضائیه به درستی انجام شود، باز هم افرادی که احکام به ضررشان صادر شده، شاکی خواهند بود و این امر اهمیت کار دستگاه قضا را دو چندان می کند.

وی همچنین یادآور شد: متأسفانه بسیاری از دستگاه کار خود را به خوبی انجام نمی دهند و بار انجام صحیح مسئولیت هایشان بر عهده دستگاه قضا افتاده است.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از صدها شرکت تعاونی اعتباری در کشور وجود دارد که هرچند مسئولیت آنها به عهده دولت و بانک مرکزی است اما، بیش از یک میلیون نفر شاکی تنها از یک تعاونی شکایت به قوه قضائیه داشته اند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه معوقات بانکی کشور بیش از 100 هزار میلیارد تومان است، گفت: در چنین شرایطی که قوه قضائیه خود را مکلف به برخورد قانونی می کند، طبیعی است که عده ای از نتیجه رسیدگی ها ناراضی بوده و علیه دستگاه قضا جوسازی کنند.